Ford Fiesta S od wersji podstawowej odróżnia się niewielkimi zmianami stylistycznymi, które ograniczają się do szczegółów.
Pięciodrzwiowy hatchback w pomarańczowym kolorze Passion Orange może się pochwalić wyraźnym spojlerem dachowym, nowymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, zmodyfikowanym tylnym zderzakiem z imitacją dyfuzoru, przyciemnionymi lampami z przodu, chromowanymi obudowami świateł przeciwmgielnych i chromowaną końcówką wydechu.
Do sportowo stylizowanego samochodu bardziej pasuje też listwa nad tylną tablicą rejestracyjną w kolorze nadwozia, zamiast standardowej chromowanej, oraz stopki lusterek wstecznych w czarnym kolorze. Całość podkreślają 16-calowe koła ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 195/50 R 16.
Producent nie podał, jaka jednostka napędowa ukrywa się pod maską wersji S, ale już podczas prezentacji w Genewie przedstawiono całą gamę silników, z którymi mały Ford trafi na rynek. Jednostki benzynowe reprezentują silniki 1,25 l (44 kW/60 KM lub 59 kW/80 KM), 1,4 l (67 kW/91 KM) i 1,6 l (85 kW/115 KM). Z gamy jednostek wysokoprężnych dla nowej Fiesty wybrano silnik o pojemności 1,4 l (50 kW/68 KM) oraz 1,6 l (66 kW/90 KM).
Ford wkłada duże nadzieje do swojej nowej Fiesty, w latach 2008-2010 auto zadebiutuje na rynkach Europy, Azji, Afryki Południowej, Australii i Ameryki. Jako pierwsi z salonów sprzedaży będą wyjeżdżali Europejczycy, a po nich klienci z Chin. Z resztą od końca tego roku Ford Fiesta będzie powstawał również w tamtejszym zakładzie Changan Ford Mazda Automobile (CFMA) w Nanjing.