Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami wnętrze nowego Forda Ka okazało się zupełnie inne od Fiata 500. Dostrzegamy jednak w nim pewne elementy znane już z …Fiata Panda.
Ford Ka produkowany był jedenaście lat, a o jego popularności świadczy wyprodukowanie 1,4 mln egzemplarzy. Przyszedł jednak w końcu czas na zmiany.W listopadzie 2005 roku Fiat i Ford podpisały porozumienie o wzajemnej współpracy przy projektowaniu i produkcji nowego małego modelu samochodu. Poinformowano wówczas, ze oba samochody będą miały identyczne rozwiązania techniczne, ale będą różniły się wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym, przez co zachowają cechy swoich marek.
Jako pierwszy na arenę wszedł Fiat, którego model 500 znajduje się w sprzedaży już od roku i przynosi producentowi nadspodziewane sukcesy. Ford dopiero teraz zamierza przystąpić do produkcji swojego modelu. Ford Ka wciąż cieszy się zainteresowaniem użytkowników, którzy w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku kupili ponad 31 tys. egzemplarzy.
Czas jednak na wejście Forda Ka numer 2!
Kilka dni temu opublikowaliśmy pierwsze oficjalne zdjęcie nadwozia, a dzisiaj wiemy już jak wygląda jego wnętrze.
Podstawą nowego Fiata i Forda jest platforma znana z Pandy. Oba modele będą produkowane w Tychach. Wiadomo także, że Ford Ka będzie oferowany z następującymi jednostkami napędowymi: czterocylindrowymi benzynowymi o pojemności skokowej 1,2 l i mocy 51 kW oraz 1,4 l i 74 kW oraz wysokoprężną z turbodoładowaniem 1,25 l i mocy 55 kW.
Zapewne więcej danych o Fordzie Ka poznamy dopiero podczas jego oficjalnej premiery, która odbędzie się w pierwszych dniach października w Paryżu.