- To dla nas bardzo szczególne wyróżnienia – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Nowy Ford Ka dopiero debiutuje na polskim rynku, a już został doceniony przez Czytelników tygodnika Auto Świat. Wprowadzony pod koniec ubiegłego roku nowy Ford Fiesta zdobył uznanie Czytelników tygodnika Motor i miesięcznika Auto Moto. To potwierdza nasze przekonanie, że nowa oferta Forda w segmencie małych aut jest bardzo atrakcyjna. Myślę, że w obecnej sytuacji gospodarczej małe, oszczędne samochody na pewno będą cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów, zaś dodatkowym atutem Forda Ka jest jego produkcja w Polsce.

Nowy Ford Ka został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami stylistycznymi Forda – kinetic design. Nowy model zachował wszystkie te cechy, dzięki którym Ford Ka zyskał tak wielką popularność – kompaktowe rozmiary, atrakcyjny wygląd, dynamikę i niskie koszty eksploatacji.

Konstruktorzy Forda projektujący układ jezdny dopracowali zawieszenie i układ kierowniczy z taką samą dbałością o najdrobniejsze szczegóły jak w przypadku wielu poprzednich modeli, dzięki którym Ford zyskał renomę producenta wiodącego pod względem skuteczności oferowanych rozwiązań w sferze dynamiki i własności jezdnych. Dzięki temu nowy Ford Ka oferuje kierowcy zdecydowanie najwięcej radości z prowadzenia auta w porównaniu do konkurentów w tym segmencie rynku.

Nowy Ford Fiesta jest pierwszym produktem Forda o charakterze globalnym. Także ten nowy model Forda został zaprojektowany zgodnie ze stylistyką kinetic design, dzięki czemu zyskał bardzo atrakcyjny i dynamiczny wygląd. Nowy Ford Fiesta umacnia również pozycję lidera w dziedzinie własności jezdnych w segmencie miejskich aut.

Szeroka gama silników benzynowych i wysokoprężnych oraz bogate wyposażenie pozwalają dobrać idealny samochód w zależności od potrzeb klienta. Nowy Ford Fiesta jest także dostępny w wersji ECOnetic, napędzanej 1,6-litrowym silnikiem Duratorq TDCi, którego emisja CO2 wynosi zaledwie 99 g / km.

W Europie debiut obu samochodów zbiegł się ze wzmożonym zainteresowaniem klientów małymi i oszczędnymi autami. Styczniowe wyniki sprzedaży dla 19 europejskich rynków pokazują, że nowy Ford Fiesta jest najchętniej kupowanym samochodem marki Ford – do klientów trafiło 28 300 sztuk tego modelu.

Również nowy Ford Ka cieszy się powodzeniem wśród europejczyków – jego sprzedaż w styczniu 2009 roku wyniosła 5 200 sztuk.

Zgadzamy się z opinią prezesa Adama Kołodziejczyka, że zainteresowanie małymi samochodami w najbliższym czasie wzrośnie. W niełatwych, a wręcz bardzo trudnych czasach głównym atutem Forda - naszym zdaniem - jest bogata oferta, pokrywająca praktycznie wszystkie segmenty rynku...