Wydaje się to nieprawdopodobne, ale jednak prawdziwe. Ford World Rally Team zamyka działalność wraz z zakończeniem sezonu 2012. Jak nie trudno się domyślić przyczyną są finanse firmy, a właściwie ich nienajlepsza kondycja. Ford of Europe wprowadza zmiany w swoim marketingu m.in. kosztem zespołu rajdowego.

„Ford ma bardzo długą i bogatą historię w WRC, dlatego podjęcie kroku o wycofaniu zespołu nie było łatwe. Na ten moment redukcja zaangażowania w Rajdowe Mistrzostwa Świata była najrozsądniejszą decyzją dla dobra firmy. Zaoszczędzone środki wykorzystamy w innych sferach” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes Ford of Europe ds. marketingu, sprzedaży i serwisu.

Należąca do Malcolma Wilsona firma M-Sport, która prowadzi fabryczny zespół Forda od 1997 roku i posiada na swoim koncie 52 wgrane rajdy oraz 2 mistrzostwie tytuły (2006, 2007), nadal będzie rywalizować w WRC i wystawiać model Fiesta. Musi jednak rozejrzeć się za nowym sponsorem.

„Chciałbym podziękować Ford of Europe za entuzjastyczne wsparcie i wiarę w zespół w ciągu minionych 16 lat. Rozumiemy, że ta trudna decyzja musiała zapaść dla polepszenia sytuacji marki. Znamy realia i akceptujemy obecną sytuację. Patrzymy jednak w przyszłość i liczymy na kontynuację mocnego wsparcia technicznego z naszej strony. Naszym obecnym priorytetem jest ustalenie programu na sezon 2013” – mówił Malcolm Wilson.

Ford rozmawia z M-Sportem o dalszej współpracy i wsparciu przy budowie nowych pojazdów, m.in. Forda Fiesty w specyfikacji R5.

To kolejna w przeciągu ostatnich tygodni pesymistyczna wiadomość dla fanów WRC. Sebastien Loeb w sezonie 2013 wystartuje tylko w kilku rajdach i nie stanie do walki o 10. tytuł, a fabryczny zespół MINI zrezygnował z Mistrzostw Świata.