Nowa rodzina doładowanych silników EcoBoost jest wkładem Forda do walki o niższe zużycie paliwa. Nowe jednostki mają zaoszczędzić ok. 5% paliwa w setkach tysięcy pojazdów marek Ford, Lincoln i Mercury wyprodukowanych dla rynku amerykańskiego w najbliższych latach. Silniki już w przyszłym roku pojawią się w modelach Lincoln MKS i Ford Flex. Na rok 2013 Ford prognozuje, że dla amerykańskiego rynku wyprodukuje 500 tys. samochodów z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi.
Rodzina jednostek GTDI (Gasoline Turbocharged Direct Injection) składać się będzie z 4- i 6-cylindrowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindrów i turbodoładowaniem. Widlasta 6-cylindrowa jednostka 3,5 V6 dla modelu Lincoln MKS oferować będzie ok. 250 kW (340 KM) mocy i 460 Nm momentu obrotowego w zakresie 2000-5000 obr./min. Producent twierdzi, że Lincoln MKS będzie najoszczędniejszym pojazdem w swoim segmencie na rynku amerykańskim.