Oprócz zwycięstwa w klasyfikacji generalnej, dynamiczny crossover Ford S-MAX, zaprojektowany w charakterystycznym stylu “kinetic design”, zdobył także trofeum w kategorii minivanów.
Nagrody te dołączyły do długiej listy zaszczytów, którymi został wyróżniony Ford S-MAX, mianowany już „Samochodem Roku 2007”. Ford S-MAX zdobył do tej pory ponad piętnaście nagród przyznawanych przez czasopisma w klasyfikacji generalnej i w poszczególnych kategoriach, między innymi nagrodę magazynu Autobild „Design Award 2006”.
John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe i Bernhard Mattes, przewodniczący zarządu Ford Werke GmbH przyjęli nagrodę „Auto nr 1 w Europie” z rąk dr Andreasa Wiele, przewodniczącego działu czasopism w Axel Springer AG, podczas gali w Espace Sécheron w Genewie.
W okresie poprzedzającym przyznanie nagród w różnych krajach biorących udział w tej akcji, dokonywano ogólnokrajowej oceny; w samych Niemczech udział wzięło ponad 210 tysięcy czytelników tygodnika Auto Bild. Łącznie około 40 milionów czytelników w całej Europie zostało poproszonych o wybranie swoich ulubionych samochodów.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji jury, składające się ze specjalistów, poddało najlepsze modele z każdego z krajów kolejnej rundzie trudnych testów.
Testy wykonano we Włoszech, w bazie producenta opon Bridgestone w miejscowości Aprilia koło Rzymu. W skład profesjonalnego jury weszło 24 redaktorów naczelnych, pięciu specjalistów technicznych i kierowcy rajdowi: Walter Röhrl, Christina Surer, Mattias Ekström, Filipe Albuquerque i Paul Belmondo. W ostatniej rundzie Ford S-MAX pokonał słynnych konkurentów takich jak BMW X5, Mercedes CL, Opel Corsa, Volvo C30 i VW Eos.
- To fantastyczna wiadomość, wszystkie nagrody przepełniają nas dumą - skomentował wyniki John Fleming. Wraz z innymi nagrodami wygranymi przez Forda S-MAX ten ostatni zaszczyt udowadnia, że nasz samochód trafił w gusta zarówno zwykłych konsumentów, jak i specjalistycznych mediów. Jest to dla nas kolejny dowód, że ponowne położenie przez nas akcentu na dynamiczne nowe produkty, przemawiające do emocji klientów, przyczynią się do sukcesu ekonomicznego Ford of Europe. Jesteśmy przekonani, że nowy Ford Mondeo, który zostanie wprowadzony tego lata, będzie kontynuował tę tendencję i będzie cieszyć się podobnym zainteresowaniem i wzbudzać podobny entuzjazm.
Fordowi gratulujemy.
Zwycięzcy plebiscytu "Auto numer 1 w Europie"
Tak głosowali Czytelnicy:
1. Ford S-Max;2. Lexus GS 450h;3. BMW 3er Coupé;4. BMW X5;5. Volvo C30;6. VW Eos.
A oto najlepsze samochody w poszczególnych kategoriach:
- Samochody małe i kompaktowe: Volvo C30 przed Oplem Corsą i Skodą Roomster.- Limuzyny i kombi: Lexus GS 450h przed Volvo S80 i Hondą Legend.- Terenowe i SUV-y: Ford S-Max przed Citroënem C4 Picasso i Seatem Alteą XL.- Mini Vany i MPV: BMW X5 przed Audi A6 Allroad i Hyundaiem Santa Fe.- Samochody sportowe i kabriolety: VW Eos przed Alfą Romeo Spider i Lamborghini Gallardo Spyder.