Ford zamierza najnowsze Mondeo produkować także na rynek rosyjski. W tym celu zamierza zainwestować w swoją fabrykę w St. Petersburgu 100 mln dolarów, które uzupełnią już zainwestowanych 230 mln dolarów. Fabryka w St. Petersburgu, w której pracuje 2200 osób obchodzi swoje pięciolecie (rozpoczęła produkcję w lipcu 2002 roku). Początkowo produkowano tutaj 25 tys. pojazdów, co pozwoliło Fordowi na utrzymanie wiodącej pozycji na rynku rosyjskim. Także Ford był pierwszym zachodnim producentem samochodów, który w Rosji rozpoczął montaż swoich modeli. O tym, że warto było inwestować, świadczy wymownie fakt, że Ford Focus od czterech lat należy do najchętniej kupowanych aut, które zostały wyprodukowane przez markę pochodzącą spoza Rosji.

Dzięki dalszym inwestycjom produkcja rosyjskiego zakładu Forda zwiększy się z obecnych 72 000 pojazdów do 125 000 egz. rocznie. W ten sposób rosyjski rynek otrzyma dodatkowo 25 000 Mondeo i 28 000 Focusów. Ford oczekuje, że zwiększenie produkcji może nastąpić z końcem przyszłego roku.

Historia marki Ford w Rosji:

  • 1907 – otwarcie pierwszego dilerstwa w Rosji (St. Petersburg)1996 – Ford otwiera swoje przedstawicielstwo handlowe w Moskwie2002 – otwarcie fabryki w St. Petersburgu z początkową inwestycją 150 mln dolarów4/2005 – Ford otwiera Krajowe centrum Dystrybucji w Moskwie (dla marek Ford, Land Rover i Volvo)6/2005 – zwiększenie produkcji zakładu w St. Petersburgu do 60 000 egz. rocznie2006 – w fabryce St. Petersburg wyprodukowany został 100 000 Ford Focus12/2006 – Ford ma w Rosji 124 dilerów w 81 miastach2007 – Ford sprzedał w minionym roku najwięcej aut (poza rosyjskimi markami))