Przed południem na tor wyjechało szesnastu kierowców, w tym Rubens Barrichello w białym bolidzie pozbawionym reklam, poza znaczkiem Hondy na nosie (oficjalna prezentacja zespołu nastąpi w przyszły we wtorek w Brackley). Było słonecznie i ciepło - temperatura powietrza doszła do 18 stopni.

Najszybszy był Heikki Kovalainen przed dwoma McLerenami prowadzonymi przez Kimiego Raikkonena i Felipe Massę. Czwarty był Fernando Alonso (Renault).

Spośród kierowców BMW Sauber szybszy okazał się Nick Heidfeld w ubiegłorocznym F1.07B (siódme miejsce). Robert Kubica w F1.08 osiągnął dziewiąty rezultat.

Po południu także najszybszy był Heikki Kovalainen. Kierowcy Ferrari zamienili sie miejscami: tym razem Felipe Massa okazał sie szybszy od Kimiego Raikkonena.

Azybszy był tez Lewis Hamilton. Doskonale spisał się Kazuki Nakajima (Williams), który wyprzedził Fernendo Alonso.

W zespole BMW Sauber nic się nie zmieniło: Nick okazał się znów wyraźnie szybszy od Roberta. Polak jednak przejechał zdecydowanie najwięcej okrążeń ze wszystkich zawodników.

Do szesnastki dobył po południu testowy kierowca Hondy - Takashi Kogure, który jeździł ubiegłorocznym modelem. Obie Hondy były jednak najwolniejsze na torze.

W czwartek trzeci, ostatni dzień testów. Potwierdzony jest udział Roberta Kubicy.

Tymczasem w portalu Autosport na temat nowego sezonu i bilidu F1.08 wypowiedział się Nick Heidfeld. Oto główne jego myśli:

- W ubiegłym roku o tej porze sytuacja wyglądała lepiej - można było szybciej zbalansować samochód i znajdowaliśmy się dalej...

- Nie mogę na razie powiedzieć, że ten samochód jest gorszy. Mam nadzieję, że wiemy, nad którymi elementami musimy popracować. Jesteśmy przekonani, że do Melbourne będziemy tam, gdzie chcemy być...

- Jeżeli chodzi o balans samochodu, nie jesteśmy jeszcze zadowoleni, czego dowodem był zeszły tydzień. Wprowadzono parę poprawek. Ważne, żebyśmy otrzymywali nowe części...

- Kilka elementów jest jeszcze badanych w tunelu aerodynamicznym i na razie nie mamy ich w samochodzie....

- Nie chcę wdawać się w szczegóły, ale na jednym okrążeniu balans za bardzo się zmienia...

Po dokonaniu pewnych zmian w set-upie i poprawek aerodynamicznych jest lepiej, ale ciągle nie tak, jak powinno być...

Jak widać przed mechanikami jeszcze wiele pracy!

Wyniki drugiego dnia testów w Walencji

Wyniki porannej sesji testów

MiejsceKierowca (Kraj - Auto) Czas (okrążenia)1. Heikki Kovalainen (Finlandia - McLaren) 1.11,436 (42)2. Kimi Raikkonen (Finlandia - Ferrari)1.11,850 (48)3. Felipe Massa (Brazylia - Ferrari)1.11,987 (42)4. Fernando Alonso (Hiszpania - Renault)1.12,556 (50)5. Nico Rosberg (Niemcy - Williams)1.12,869 (81)6. Lewis Hamilton (Wielka Brytania - McLaren)1.12,877 (45)7. Nick Heidfeld (Niemcy - BMW Sauber)1.12,976 (25)8. Sebastian Vettel (Niemcy - Toro Rosso)1.13,015 (40)9. Robert Kubica (Polska - BMW Sauber)1.13,230 (54)10. Timo Glock (Niemcy - Toyota)1.13,274 (39)11. Kazuki Nakajima (Japonia - Williams) 1.13,277 (30)12. Adrian Sutil (Niemcy - Force India)1.13,421 (56)13. Sébastien Bourdais (Francja - Toro Rosso)1.13,542 (46)14. Jarno Trulli (Włochy - Toyota)1.13,804 (45)15. Mark Webber (Australia - Red Bull)1.13,884 (22)16.Rubens Barrichello (Brazylia - Honda)