Obowiązywać będzie nowy system kwalifikacji, dostosowany do liczby 26 startujących samochodów z 13 zespołów.

Podobnie jak to jest obecnie, godzinna sesja będzie podzielona na trzy części. W 20-minutowych Q1 i Q2 odpadać będzie każdorazowo po osiem samochodów.

W ostatniej 10-minutowej części kwalifikacji weźmie udział 10 samochodów.

Zakaz tankowania paliwa podczas wyścigu, sprawia jednak, że kierowcy biorący udział w Q3 będą mogli jechać z dowolną ilością paliwa w bolidzie.

Zostaje zachowana obecna punktacja - pomysł Berniego Ecclestone o wprowadzeniu medali po raz kolejny został przegłosowany negatywnie.

Istotną zmianą jest podniesienie minimalnej wagi samochodu o 15 kilogramów do 620 kg. Została ona wprowadzona ze względu na system KERS, który będzie dozwolony także w przyszłym sezonie - mimo ustaleń FOTA, że zespoły zrezygnują z niego.

Będzie także korzystać z podgrzewaczy opon, które pierwotnie miały zostać zakazane wraz z wprowadzeniem gładkich opon.

Roberta Kubicę, jednego z najwyższych i najcięższych kierowców, podwyższenie masy bolidu zapewne bardzo ucieszyło...