Bo fakty są zatrważające: - Wg najnowszego raportu Komisji Europejskiej polskie drogi to drogi śmierci. 5243 ofiary śmiertelne dają nam niechlubne drugie miejsce w całej UE. - Więcej ofiar śmiertelnych było w 2006 jedynie we Włoszech, ale Włochy to kraj 70 mln. - W porównywalnej ludnościowo Hiszpanii w 2006 zginęło 3699 osób. - O ile we Francji w porównaniu z 2001 rokiem liczba zabitych na drogach spadła o 42%, w Polsce odnotowaliśmy poprawę rzędu 5%. Polska zagraża realizacji europejskiego celu redukcji ofiar wypadków o 25 tys. W 2010 roku. - Co piąty Polak za kierownicą nie zapina pasów, co dziesiąty wypadek spowodowany jest przez pijanego kierowcę (w 2006 policja zatrzymała 200 tys. pijanych kierowców, tendencja wzrostowa). Partnerstwo dla Bezpieczeństwa DrogowegoWspółpraca rządu, organizacji pozarządowych i biznesu jest podstawą strategii i filozofii działań Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego (PDB). PBD, afiliowana przy Global Road Safety Partnershipw Genewie, monitoruje stan bezpieczeństwa drogowego, oferuje wiedzę i rozwiązania sprawdzone na całym świecie oraz jest ekspertem w modelowym współdziałaniu podmiotów w partnerstwie publiczno-prywatnym.I Forum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, które odbyło się 26 kwietnia w siedzibie polskiego oddziału Banku Światowego, było w swoim zamiarze inauguracją stałej i konsekwentnej platformy do debat i dyskusji nt. poprawy bezpieczeństwa drogowego w Polsce.