Firma Heuliez z zachodniofrancuskiego miasta Cerizay powstała w roku 1920. W przeszłości zajmowała się m. in. produkcją autobusów, dziś specjalizuje się w konstrukcjach dachowych dla samochodów z nadwoziem coupe-kabriolet. Od lat 80. Heuliez ściśle współpracuje z koncernem PSA Peugeot Citroën – zapewniał np. produkcję wersji kombi modeli Citroën BX, CX, XM i Xantia, a także produkcję serii homologacyjnej rajdówki Peugeot 205 Turbo 16.

Od roku 2000 Heuliez produkuje składane dachy dla modelu Peugeot 206 CC, a od roku 2004 w francuskim zakładzie przebiega kompletacja modelu Opel Tigra TwinTop. Obecnie chodzi o jednego z największych specjalistycznych producentów i konstruktorów samochodów w Europie. Wbrew temu w grudniu 2007 Heuliez popadł w problemy finansowe, przede wszystkim z powodu zbyt ambitnych założeń co do wielkości sprzedaży Tigry TwinTop. Problemy finansowe miałby rozwiązać indyjski inwestor. Spółka Argentum Motors zainwestuje w Heuliez 25 milionów euro w zamian za zwiększenie swoich udziałów z 7 do 67 procent.

Hindusi planują gruntowną restrukturyzację firmy. Obecna spółka zostanie podzielona na trzy części. Heuliez Engineering & Design, która połączy swoje siły z działem rozwojowym Argentum Motors i skupi się na konstrukcji i stylistyce. Heuliez Manufacturing zajmie się prowadzeniem zakładów produkcyjnych w Francji, Indiach, Hiszpanii i na Słowacji, w których nadal przebiegać będzie produkcja samochodów i komponentów. Trzecią spółką będzie Heuliez Electric, która nawiąże do dotychczasowych osiągnięć firmy w zakresie rozwoju napędów elektrycznych. Tej części przepowiadany jest najbardziej dynamiczny rozwój.

Pierwszy seryjny samochód elektryczny marki Heuliez powinien przedstawić się jeszcze w tym roku na autosalonie w Paryżu, sprzedaż rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Stopniowo pojawią się również kolejne modele z napędem elektrycznym, a w latach 2010-2011 rozpocznie się ich sprzedaż w Indiach.

W międzyczasie dobiegnie kontrakt z firmą Opel na produkcję Tigry TwinTop. Dyrektor generalny Argentum Motors Ajay Singh twierdzi jednak, że dzięki przejęciu firmy Heuliez, grupie uda się zawrzeć kontrakty z innymi ważnymi producentami samochodów i uzyskać pozycję ważnego gracza na polu napędów elektrycznych.