Skrót XFE, którym cechują się oszczędne wersje największych modeli koncernu GM, oznacza Extra Fuel Economy, czyli „większa oszczędność paliwa”. Mniejsze spalanie uzyskano dzięki modyfikacji zawieszenia, przez co poprawiła się aerodynamika i zmniejszyła masa. W nadkolach zamontowano lżejsze 17-calowe alufelgi z oponami o zmniejszony oporze toczenia. Wydłużono także stałe przełożenie skrzyni biegów. Pakiet przeznaczony jest przede wszystkim dla osób, które wymagają od samochodu niższego zużycia paliwa, ale zarazem nie chcą kupować hybrydowego pickupa czy SUV-a. Zresztą atuty napędu hybrydowego przejawiają się zwłaszcza w eksploatacji miejskiej, a samochody tego typu często poruszają się w zupełnie innych warunkach.
Seria XFE obejmuje dwa „full-size” pickupy Chevrolet Silverado i GMC Sierra oraz dwa duże SUV-y Chevrolet Tahoe i GMC Yukon. Wszystkie cztery pojazdy zbudowano na platformie GMT900. Pakiet przeznaczony jest dla silnika 5,3 FlexFuel V8, który oferuje moc maksymalną 238 kW (324 KM) i maksymalny moment obrotowy 461 Nm (w wypadku Silverado i Sierra jest to odpowiednio o 3 kW i 3 Nm mniej). Jednostka napędowa połączona jest z 6-biegowym automatem Hydra-Matic 6L80, który w wypadku Silverado i Sierra otrzymał wydajniejszy układ chłodzenia, a w wersji XFE przekazuje napęd wyłącznie na tylną oś.
Zmodyfikowane modele mają według amerykańskiej normy zużycia paliwa o 5 % niższe spalanie w cyklu autostradowym i o 7 % niższe zużycie w cyklu miejskim. Silverado XFE i Sierra XFE cechują się zarazem najniższym współczynnikiem oporu powietrza pomiędzy full-size pickupami dostępnymi na rynku amerykańskim, jego wartość wynosi 0,412. Między SUV-ami najbardziej aerodynamicznymi pojazdami są pokrewne modele Tahoe Hybrid i Yukon Hybrid, których współczynnik oporu powietrza wynosi 0,349. Dla porównania współczynnik BMW X5 wynosi 0,33-0,35 w zależności od wersji.