Facelifting nadał Fabii i Roomsterowi nowy wygląd: został on podkreślony przez nową osłonę chłodnicy i trójwymiarowe lampy przednie, które zostały znacznie poszerzone.

Oba modele są teraz bardziej wyraziste, dojrzalsze i jeszcze bardziej emocjonalne. W swej unowocześnionej wersji modele otrzymały również nowe aluminiowe obręcze kół, dekoracyjne kołpaki i nowe kolory lakieru.

Podobnie jak w Fabii, także w Fabii Combi i Roomsterze (MPV) oprócz nadania im nowego wyglądu, zastosowano również liczne udoskonalenia technologiczne. Portfolio silników przeznaczonych dla Fabii i Roomstera, to właściwie najważniejsze zmiany.

Genewa 2010: Škoda - nowy wygląd Fabii i Roomstera Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Škoda - nowy wygląd Fabii i Roomstera

Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek państw z Unii Europejskiej, za wyjątkiem 1,6 MPI (EU4), spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.

Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 TSI jest dostępny w dwóch wersjach mocy - 85 KM i 105 KM, w połączeniu z pięciobiegową przekładnią manualną lub z siedmiobiegową przekładnią DSG (tylko wersja 105 KM).

Wersja 1,2 TSI 105 KM w połączeniu zautomatycznąprzekładnią DSG zużywa (dane fabryczne) 5,3 litra / 100 km.

Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika diesla waha się od 90 do 105 KM. Wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki oferują płynną pracę, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 110 g / km.