Sprzedano dokładnie 2 002 704 samochody, co oznacza wzrost o 18 473 pojazdy (+ 0,94%) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział GM w rynku (Europa Zachodnia i Środkowo-Wschodnia) wyniósł 9,2 procent. Marki GM znacząco wyprzedziły konkurencję w Szwecji, Danii, Finlandii, Irlandii, Szwajcarii, Hiszpanii, w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz na błyskawicznie się rozwijającym rynku rosyjskim, gdzie sprzedaż GM wzrosła do 132 600 pojazdów, tj. o 73% (+56 022 samochody) w porównaniu z rokiem 2005.

„2006 był dla nas rokiem przełomowym: po raz pierwszy sprzedaliśmy ponad 2 miliony pojazdów, jednocześnie znacznie zwiększając średni przychód z jednego egzemplarza i tworząc podstawy do trwałego rozwoju. Osiągnęliśmy to poprzez utrzymanie zdrowej równowagi między inwestycjami w nowe doskonałe produkty, sprzedażą lepiej wyposażonych samochodów oraz redukcją sprzedaży flotowej o niskiej marży”, powiedział Jonathan Browning, wiceprezes GM ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej.

Opel/Vauxhall wciąż wycofuje się z mniej dochodowych rynków flotowych

Opel/Vauxhall sprzedał w 2006 roku 1,56 miliona pojazdów (78% całej sprzedaży europejskiej GM), zdobywając 7,2 procentowy udział w rynku. Udział w rynku flot samochodowych o krótkim terminie użytkowania spadł o 0,4%, co odpowiada strategii przyjętej przez GM. Marka zwiększyła za to swoje udziały w 14 rynkach europejskich. W Rosji i na Ukrainie Opel zwiększył swoją sprzedaż ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem 2005. Sprzedał aż 515 302 samochody najważniejszego seryjnego modelu marki – Opla Astry – zdobywając w ten sposób 2,37% udziału w rynku europejskim i umacniając się na drugiej pozycji w segmencie samochodów kompaktowych. Dzięki modelom Meriva i Zafira w roku 2006 Opel/Vauxhall ponownie był wiodącą marką w segmencie vanów. Sprzedaż Zafiry wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem do 226 458 egzemplarzy, a więc o 24% (+43 800 samochodów).

O sukcesie można też mówić w przypadku nowej Corsy, na którą złożono ponad 200 000 zamówień od momentu rozpoczęcia jej produkcji. Rok 2006 był też rekordowy dla Opla Vivaro, który sprzedał się w 66 100 egzemplarzach (+2 400 samochody/+3,7%).Vauxhall utrzymał się w Wielkiej Brytanii na drugim miejscu pod względem sprzedaży, z 12,8% udziałem w rynku i 349 560 zarejestrowanymi samochodami. Bardzo dobre wyniki sprzedaży detalicznej pozwoliły zrekompensować strategiczne wycofanie się marki z mniej dochodowego rynku flotowego. Osiągnięty przez Vauxhalla 9,4 procentowy udział w rynku sprzedaży detalicznej jest najwyższym wynikiem tej marki od roku 1998.

Rekordowa liczba Saabów sprzedana w Europie

Saab osiągnął rekordową sprzedaż w Europie: 90 502 samochody sprzedane w roku 2006 to niesamowity wynik, o wiele przewyższający poprzedni europejski rekord sprzedaży Saaba – 80 981 egzemplarzy w roku 2000. W porównaniu z tym samym okresem roku 2005 Saab zwiększył swoją sprzedaż w Europie o 10,3 procent samochodów. Na całym świecie Saab w 2006 r. sprzedał 133 200 samochodów, co jest wynikiem o 900 pojazdów wyższym od dotychczasowego globalnego rekordu z roku 2000 i oznacza wzrost o 5,4 procent w porównaniu z rokiem 2005. Saab osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży w Hiszpanii, Belgii i Kanadzie, zaś na swoim szwedzkim „podwórku” marka ta zwiększyła sprzedaż do 25 607 samochodów, tj. o 20,4 procent lub 4 334 egzemplarze. W 2006 r. Saab był też europejskim liderem wśród pojazdów zasilanych etanolem E85.

Rekordowe wyniki sprzedaży Chevroleta – nabywców znalazło ponad 340 000 samochodów

Wzrost sprzedaży Chevroleta w porównaniu z zeszłym rokiem przekroczył 15 procent, pozwalając największej na świecie marce GM sprzedać w Europie 341 612 samochodów i zdobyć 1,6 procentowy udział w rynku (1,4% w 2005 r.). Na tę liczbę składa się 48 800 samochodów wyprodukowanych przez GM-AVTOVAZ oraz pochodzących z USA i 292 800 samochodów sprowadzonych z Korei – o 21,5% więcej niż w roku 2005. W 2006 r. najsilniej rozwijającym się rynkiem ponownie była Europa Środkowo-Wschodnia, ze sprzedażą 188 000 samochodów i ogólnym wzrostem o 33,5%. W Rosji Chevrolet sprzedał 111 400 pojazdów, z czego 43 300 wyprodukowano przez GM-AVTOVAZ lub w USA (w porównaniu do 67 000 w roku 2005). Dobre wyniki sprzedaży osiągnięto w Niemczech (23 486 samochodów, +13%), Włoszech (36 750 samochodów, +5,3%), Hiszpanii (28 410 samochodów, +4,9%) oraz na mniejszych rynkach, jak w Szwajcarii (ponad 3 155 samochodów, +12,2%), Norwegii (1 121 samochodów, +9%) i Irlandii (2 139 samochodów, +8,2%). W 2007 r. połowa z gamy modeli Chevroleta będzie po raz pierwszy oferowana w wersjach z silnikami wysokoprężnymi.

Sprzedaż Cadillaca w Europie wzrosła o 22 procent

W 2006 r. Cadillac – luksusowa marka GM – zwiększył sprzedaż o 22%, dochodząc do poziomu 3 272 samochodów sprzedawanych rocznie. Na swoim niszowym rynku świetnie poradziła też sobie Corvette, sprzedając w 2006 r. 1 257 samochodów. Hummer prawie potroił sprzedaż modeli H2 i H3, dochodząc do poziomu 1 848 sprzedanych samochodów, w porównaniu z 622, które znalazły swoich nabywców w roku 2005.

Wstępne dane rejestracyjne – cała Europa w 2006 roku:

cały rynek - 20 778 543, Grupa GM - 1 956 522, Cadillac - 1 601, Corvette - 353, Saab - 81 730, Hummer - 469, Opel/Vauxhall - 1 620 579, Chevrolet - 251 790