Łączne wyniki sprzedaży samochodów siedmiu marek grupy GM Europe osiągnęły na rynkach europejskich 2 040 533 egz., a więc o 140 000 mniej niż w 2007 roku. Jedynie w grudniu ub. roku marki GM Europe sprzedały o 25 tys. samochodów mniej niż przed rokiem.

W ofercie GM Europe ważną rolę odegrał Chevrolet, który odnosi sukcesy na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Przedstawiciele tej marki oczekują kolejnego wzrostu sprzedaży wraz z wprowadzeniem do oferty nowego modelu Cruze. Tym samym sprzedanie 507 000 egz. samochodów marki Chevrolet w Europie, to nowy rekord.

Opel/Vauxhall jest najważniejszą markę GM na rynkach europejskich z udziałem 71 proc. w całej grupie. Spadek sprzedaży o 10,5 proc. jest wynikiem kryzysu ekonomicznego. W Europie Wschodniej sprzedano 257 000 egz. (+41 proc.), a w Rosji 100 000 egz. (+ 49 proc.).Także Opel liczy na ożywienie rynku dzięki nowym modelom. Na początku roku rozpoczęto sprzedaż modelu Insignia, a w ciągu kolejnych miesięcy odbędą się premiery nowej generacji modeli Astra i Meriva.

Podobna sytuację odnotował Saab, który wykazał zmniejszenie sprzedaży o 21,9 proc. Ta marka ma najstarsza ofertę, bo model 9-3 miał premierę w 2002 roku, a 9-5 w 1997 roku. Sytuację może poprawić SUV 9-4X, hatchback 9-1 i nowa generacja 9-5.

Marki Cadillac, Corvette i Hummer, oferują Europie modele przeznaczone głównie na rynek amerykański. Wszystkie wykazały spadek sprzedaży, a najwięcej Corvette, bo aż o 15,3 proc.

GM Europe - sprzedaż nowych aut w Europiemarkarok 2008rok 2007zmianaCadillac4.5564.794-5,0 %Corvette1.0861.282-15,3 %Hummer2.2862.327-1,8 %Chevrolet507.038457.959+10,7 %Opel/Vauxhall1.458.7691.629.318-10,5 %Saab66.58285.205-21,9 %celkem2.040.5332.181.242-6,5 %