Ok. 360 tys. osób oddało swoje głosy na najlepsze ich zdaniem auta, jakie w ubiegłym roku zadebiutowały na niemieckim rynku (do konkursu zostało wybranych 38 modeli). Tak duża liczba głosów sprawia, że nagroda ADAC jest jedną z najbardziej pożądanych przez producentów, bowiem odzwierciedla faktyczne reakcje, jakie wzbudzają poszczególne modele. Po raz pierwszy w tym głosowaniu zwyciężył najbardziej popularny, nie tylko w samych Niemczech, ale i całej Europie model - Volkswagen Golf. Szósta generacja tego kompaktowego VW, która zadebiutowała w minionym roku na rynku, w pokonanym polu pozostawiła Opla Insignię oraz Mercedesa SLK.

W ubiegłych latach tytuł "Żółtego anioła" zdobywało kolejno Audi A6 (2005), Volkswagen Passat (2006), Audi TT (2007) i przed rokiem Mercedes klasa C.

Bez sensacji obyło się również w kategorii na najlepszą markę. Tu o zwycięstwie decydował specjalny indeks opracowany przez ADAC, na kształt którego mają wpływ takie kryteria jak image marki, pozycja rynkowa, zadowolenie klientów, jakość produktów, czy nowości rynkowe oraz technologiczne. Drugą składową ostatecznego rankingu był wyniki tzw. EcoTestu, gdzie najważniejszą rolę odgrywają faktyczne wyniki spalania oraz emisji zanieczyszczeń poszczególnych modeli zmierzone podczas testów ADAC.

W tym roku najlepszą marką okazało się drugi raz z rzędu Audi, przed Mercedesem i BMW. Kolejne miejsca zajęły również niemieckie marki - Volkswagen oraz Porsche. W poprzednich latach zwyciężali również przedstawiciele niemieckiej myśli motoryzacyjnej. Dwukrotnie Mercedes (2005 i 2007) oraz w 2006 BMW.

Również i pod względem jakości w tegorocznej edycji królowały niemieckie modele. Pierwsze miejsce obronił BMW X3, drugie miejsce zajął Mercedes CLK, a trzecie Mitsubisji Space Star. Na ostateczny kształt tego rankingu wpływ miały wyniki ok. 2 mln badań przeprowadzonych w serwisach ADAC, ale tylko w odniesieniu do modeli nie starszych od sześciu lat, a także których sprzedaż przekroczyła 10 tys. sztuk, oraz wyniki ankiety przeprowadzonej wśród kierowców (ok. 43 tys.).  Kolejne miejsca w tym rankingu zajęły Mitsubishi Colt oraz Mercedes SLK.

We wcześniejszych latach w rankingu aut o najlepszej jakości triumfowały Toyota Avensis (2005), Toyota Yaris (2006) i Mazda Premacy (2007).

Tytuł "Żółty anioł" za najlepszą innowację 2009 roku zdobył Daimler wspólnie z Continentalem za baterie litowo-jonowe. Pierwszym seryjnym modelem, który wykorzystuje tę technolgię, jest hybrydowy Mercedes S 400 BlueHybrid.