- Nie będzie rozłamu. Mamy porozumienie w sprawie redukcji kosztów. Będą jedne mistrzostwa Formuły 1 w 2010 roku, ale z wydatkami na poziomie z początku lat 90. - powiedział Mosley, który jeszcze we wtorek zapewniał, że na jesieni będzie ponownie kandydował na funkcję prezesa FIA.

Głównym punktem konfliktu była propozycja ograniczenia rocznego budżetu każdego z teamów do sumy 60 milionów dolarów, co miało pomóc w cięciu wydatków w obliczu coraz poważniejszych skutków ogólnoświatowego kryzysu finansowego. To rozwiązanie nie spodobało się jednak największym zespołom, a szczególnie Ferrari, które zagroziło odejściem z Formuły 1.

Osiem z dziewięciu teamów zrzeszonych w FOTA przesłało w regulaminowym terminie swoje aplikacje na przyszły rok, ale tylko warunkowe z zastrzeżeniem, że wycofają się z cyklu Grand Prix, jeśli nie dojdą do porozumienia z FIA w kwestii wysokości budżetów.

Kompromis oznacza, że protestujące zespoły wycofają się z planów organizacji własnego cyklu wyścigowego "New Formula", a także podpiszą umowę "Concorde", która ma obowiązywać do 2012 roku.

Jednocześnie prezydent FIA Max Mosley poinformował, iż wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie będzie się ubiegał po raz piąty o główne stanowisko.

Lista zepołów zgłoszonych do wyścigów Formuły 1 na sezon 2010: 1. Scuderia Ferrari Marlboro2. Vodafone McLaren Mercedes3. BMW Sauber F1 Team4. Renault F1 Team5. Panasonic Toyota Racing6. Scuderia Toro Rosso7. Red Bull Racing8. AT & T Williams Toyota9. Force India F1 Team10. Brawn GP Formula One Team11. Campos Meta 1 Team12. Manor Grand Prix13. US F1 Team

Wiadomo, iż dostawcami silników dla trzech nowych zespołów będzie Cosworth, który po wielu latach przerwy powraca do Formuły 1.