Uliczny tor w Monte Carlo jest obiektem bardzo specyficznym. Tutaj praktycznie nie ma możliwości wyprzedzania. Rywalizacja ograniczać się będzie, więc do unikania uderzenia w bandę bądź szykanę lub... bolid konkurenta. Podczas kolizji mniejsze znaczenie ma, kto kogo uderzył - najdrobniejsze uszkodzenie skutkuje utratą szansy na uzyskanie dobrego wyniku.

Bardzo ważną rolę odgrywać będzie długość pozostawania w boksach.

Trzeba uważać także na niedozwolone blokowanie. Można zostać za to ukaranym (tak jak David Coulthard za zajechanie drogi Heikki'emu Kovalainenowi). Ale dla blokowanego nie ma to znaczenia - sędziowie nie przerywają przecież wyścigu i nie przesuwają poszkodowanego do przodu...

BMW Sauber zdecydował się prawdopodobnie na taktykę startu z większą ilością paliwa w bakach bolidów. Opinie na ten temat są podzielone - większość fachowców twierdzi, że raczej był to błąd. Wjazd i wyjazd z boksów są tu krótsze niż na innych torach, więc pobyt w nich trwać będzie mniej sekund.

A decydującym elementem może okazać się pozycja startowa. Tą niemiecki zespół dziś przegrał zdecydowanie!

Obaj kierowcy BMW nie wypowiadają się na ten temat, to nie do nich należy obmyślanie taktyki. Jak się wydaje Robert i Nick mieli szansę na jazdę z drugiej, może drugiej i trzeciej linii. Potwierdziła to druga sesja - bolidy BMW Sauber były naprawdę szybkie!

Jak wystartują

Tak będzie wyglądało ustawienie na starcie:

Pierwsza linia: Fernando Alonso (McLaren) i Lewis Hamilton (McLaren)Druga linia: Felipe Massa (Ferrari) i Giancarlo Fisichella (Renault)Trzecia linia: Nico Rosberg (Williams) i Mark Webber (Red Bull)Czwarta linia: Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Robert Kubica (BMW Sauber)Piąta linia: Rubens Barrichello (Honda) i Jenson Button (Honda)Szósta linia: Alexander Wurz (Williams) i Vitantonio Liuzzi (Scuderia Toro Rosso)Siódma linia: Jarno Trulli (Toyota) i Heikki Kovalainen (Renault)Ósma linia: David Coulthard (Red Bull) i Kimi Raikkonen (Ferrari)Dziewiąta linia: Anthony Davidson (Super Aguri) i Scott Speed (Scuderia Toro Rosso)Dziesiąta linia: Adrian Sutil (Spyker F1) i Ralf Schumacher (Toyota)Jedenasta linia: Takuma Sato (Super Aguri) i Christijan Albers (Spyker).

Powiedzieli

Po sesji kwalifikacyjnej powiedzieli:

- Jestem bardzo zadowolony z osiągów bolidu, ale nie z pozycji - powiedział Robert Kubica. Zobaczymy czy jutro nasza strategia sprawdzi się w porównaniu z innym. Rano z powodu deszczu nie mogliśmy wykonać zbyt wielu przejazdów. W Q2 (drugiej sesji kwalifikacyjnej - przyp. red.) byliśmy konkurencyjni, w Q3: mniej. Ale zobaczymy. Bolid spisywał się dobrze, znacznie lepiej niż w czwartek, więc z niecierpliwością czekam na wyścig i uważam, że jesteśmy do niego dobrze przygotowani.

- Poprawiliśmy trochę samochód po czwartkowych sesjach treningowych, a czasy z Q2 były bardzo obiecujące - dodał Nick Heidfeld. Nie jestem za bardzo zadowolony z siódmej pozycji startowej. W Q3 mieliśmy małe problemy. Zmieniliśmy opony na miękkie wcześniej ponieważ pojawiła się delikatna mżawka, która nas martwiła. To oznacza, że warunki na torze nie były idealne, a my mieliśmy trochę zbyt dużo paliwa w zbiornikach. W końcu i ja popełniłem drobny błąd zaraz za tunelem. Po siódmej pozycji startowej nie można się wiele spodziewać. Ale z drugiej strony w Monako wszystko jest możliwe...

SPOTYKAMY SIĘ DZIŚ O GODZINIE 13.30!