Stworzony na tej bazie model studyjny poddawany jest ostatecznej ocenie publiczności. Jeśli się jej spodoba, ma szansę na dalszy rozwój. Na ostatnim salonie paryskim Citroën takiej ocenie poddał aż dwa projekty. Pierwszy z nich to Hypnos, łączący elegancję sedana, dynamizm coupé i przestrzeń SUV-a. Jego zadaniem jest zapewnienie silnych emocji podczas jazdy i funkcjonalności na co dzień. Ma 4,9 m długości i porusza się na potężnych, 22-calowych alufelgach. Źródłem jego napędu jest układ hybrydowy Hymotion4 z silnikami wysokoprężnym i elektrycznym o łącznej mocy 200 KM, przekazującymi moment na obydwie osie poprzez inteligentną 6-biegową przekładnię EGS. Zużycie paliwa wynosi 4,5 l na 100 km, a emisja CO2 tylko 120 g/km. Do „setki” potrafi przyspieszać w niewiele ponad 9 s. Zawieszenie oczywiście pneumatyczne.Warto wspomnieć, że Hypnosa wyposażono w nowatorski system rozpoznawania twarzy, który dostosowuje wnętrze auta do nastroju pasażerów, regulując ambientowe oświetlenie, temperaturę, czy włączając funkcję masażu w fotelach.Drugi model to niesamowite GTbyCitroën – pierwszy w historii firmy koncept zaprojektowany specjalnie po to, by połączyć świat wirtualny z rzeczywistością. Powstał przy współpracy twórców gry Gran Turismo, w której 5. edycji jest jednym z głównych bohaterów. Ma prawie 5 m długości, 1,09 m wysokości i 2,08 m szerokości. Wyposażony jest w 21-calowe alufelgi z diamentowym wykończeniem. Drzwi otwierają się do góry. W kabinie przewidziano miejsce dla 2 pasażerów. Fascynujące opakowanie mieści najnowocześniejszą technologię. W wirtualnym świecie źródłem napędu GTbyCitroën są ogniwa paliwowe zasilane wodorem, które wytwarzając prąd, dostarczają niezbędnej energii silnikom elektrycznym. Przy okazji nie emitują żadnych szkodliwych spalin. Jak byłoby w świecie realnym, jeszcze nie wiadomo. Szanse, że model wejdzie do produkcji, są mniej niż znikome.