Gazeta Wyborcza poinformowała, iż prawie 73 proc. internautów decydujących się na zakup samochodu kieruje się przy tym przesłankami pochodzącymi z internetu. Sieć to najczęściej wskazywane źródło informacji w takiej sytuacji.

Specjalne ankiety internetowe wypełniła wybrana losowo grupa blisko 1,5 tys. internautów (mieszkańców miast) w wieku 24-49 lat. W tej grupie zakup samochodu w ciągu najbliższego roku planował co trzeci respondent.

Okazało się, że wpływ internetu na ich działania jest olbrzymi. To właśnie internet badani przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wskazywali najczęściej (72,8 proc. wskazań) jako źródło informacji wykorzystywanych przed zakupem auta. Drugie miejsce pod tym względem zajęły opinie znajomych - nimi kierować się będzie jednak już tylko co drugi badany. Prasę jako źródło informacji wskazało niespełna 40 proc. respondentów.

- Te badania potwierdziły, jak ważnym kanałem komunikacji między branżą motoryzacyjną a jej klientami jest internet. Z tego płynie prosty wniosek dla firm motoryzacyjnych - muszą wchodzić w internet - mówi Jacek Kołtonik, szef Fastbridge (dział domu mediowego Initiative zajmujący się mediami interaktywnymi), firmy, która zleciła badania i która odpowiada za marketing internetowy m.in. Citroena. - Ale proste umieszczanie w sieci nachalnych reklam aut to za mało - dodaje.

Źródło: gazeta wyborcza