W lutym ubiegłego roku firmy Hella i Behr rozpoczęły wspólne działania w zakresie samochodowych systemów termicznych (klimatyzacja i chłodzenie) na rynku wtórnym w Polsce. Rok wcześniej Behr, producent w zakresie klimatyzacji samochodowej i chłodzenia silników, oraz Hella, producent w zakresie samochodowych elementów układów oświetleniowych i elektronicznych, utworzyły joint-venture Behr Hella Service w celu pełnego wykorzystania posiadanych potencjałów i wspólnego wejścia na ogólnoświatowy niezależny rynek części samochodowych w zakresie systemów termicznych (klimatyzacja i chłodzenie silnika).

W celu jak najlepszej, niezawodnej, najbardziej optymalnej obsługi klientów, jak również wychodząc naprzeciw specyficznym wymaganiom polskiego rynku, z datą 10 lutego 2006 nastąpiło częściowe połączenie działań rynkowych w zakresie systemów termicznych dwóch firm: Hella Polska z siedzibą w Warszawie i Mar-Art Behr Service z siedzibą w Krakowie.

Hella Polska reprezentuje na rynku wtórnymstrategię Hella „4+2”, obejmującą cztery podstawowe obszary działalności: oświetlenie, elektrotechnika, elektronika oraz systemy termiczne (Behr Hella Service), a także wspomaganie sprzedaży i serwis techniczny. Zarządza również siecią warsztatową Hella Service Partner. Hella Polska prowadzi sprzedaż z magazynu w Warszawie produktów Hella z zakresu 3 grup: oświetlenie, elektrotechnika i elektronika (z wyłączeniem systemów termicznych). Natomiast Mar-Art Behr Service odpowiada za szeroko rozumiane zarządzaniem produktem, akwizycję i dystrybucję towaru Behr Hella Service w zakresie systemów termicznych.

W 2006 r. Hella Polska wprowadziła do oferty wiele nowych produktów z zakresu oświetlenia, elektroniki i elektrotechniki samochodowej, m.in. nowoczesny, akcesoryjny reflektor zakrętowy Dyna Beam do wybranych modeli samochodów - np. do Forda Focusa (nagrodzony na targach Automechanika ), a także urządzenie diagnostyczne do akumulatorów. Dużym powodzeniem w Polsce cieszą się na rynku akcesoria do tuningu optycznego, przyrządy do ustawiania świateł SEG oraz żarówki Hella, których sprzedaż stale rośnie.

Dla rynku producentów (np. producentów autobusów, maszyn rolniczych i naczep 24 V) Hella Polska oferuje szeroki asortyment głównie z dziedziny oświetlenia i elektrotechniki samochodowej. Klientami są m.in. takie firmy jak Scania (Słupsk), Solaris Bus & Coach, Volvo Polska, Autosan, CNH Polska, Pronar, EL-CAB, Wawrzaszek, Solbus, AMZ Kutno czy Feber (grupa Inter Cars). W 2006 roku z powodzeniem Hella Polska kontynuowała sprzedaż systemu okablowania i oświetlenia Easy Conn - produktu do naczep i przyczep 24 V. Grono odbiorców stale się poszerza.

W sposób ciągły Hella Polska doskonali i rozwija powstałą w styczniu 2003 r. firmowaną logo Hella partnerską sieć serwisową. System warsztatowy Hella Service Partner oferuje użytkownikom samochodów wysokospecjalizowane usługi z zakresu obsługi i napraw klimatyzacji, elektroniki samochodowej i oświetlenia. Obecnie Hella Polska współpracuje ze 115 warsztatami. Spółka wspiera i współuczestniczy w inicjatywach promujących bezpieczeństwo związane z ruchem drogowym. Są tom.in. Akademia Bezpiecznego Samochodu i Koalicja na rzecz jazdy na światłach przed cały rok.

W czerwcu 2006 Hella Polska była współorganizatorem konferencji „Oświetlenie samochodowe - przepisy, rynek, technika”, przygotowanej przez Migut Media. Głównymi tematami wystąpień były przepisy dotyczące oświetlenia samochodowego, przygotowywane zmiany prawne, badanie świateł przez odpowiednie służby, wpływ oświetlenia na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Prelegentami były osoby z takich instytucji jak Ministerstwo Transportu, Instytut Transportu Samochodowego, Komendy Głównej Policji, Inspekcji Handlowej czy Inspekcji Transportu Drogowego.

Hella Polska angażuje się w działalność sponsoringową - współfinansowanie różnych imprez sportowych i pozasportowych związanych z branżą motoryzacyjną. Są to m.in. Puchar Polski w Ekstremalnej Jeździe Samochodami Terenowymi Off Road Pl Trophy 4x4, Trakerskie Spotkania w Krakowie czy Olimpiada Techniki Samochodowej dla szkół średnich o profilu samochodowym, organizowana przez miesięcznik „Auto Moto Serwis”.

Hella Polska jest również jednym ze sponsorów zespołu Castrol Q-Service Team - kierowcy rajdowego Macieja Oleksowicza i pilota Andrzeja Obrębowskiego oraz zespołu kolarzy górskich biorących udział w Lidze Bike Maraton.

Hella Polska prowadzi coroczne kampanie promocyjno-informacyjne dla klientów, np. kampanię oświetleniową jesienią. Informacje pojawiają się w mediach ogólnopolskich oraz na specjalnych ulotkach i broszurach dystrybuowanych bezpośrednio do odbiorców firmy.

Plany Hella Polska na 2007 to:- kontynuacja strategii 4+2 na rynku wtórnym w Polsce i na Litwie oraz bliska współpraca z producentami pojazdów w Polsce;- rozwój sprzedaży produktów HTS (Hella Trailer Systems), głównie systemu Easy Conn;- rozszerzenie programu asortymentowego o rozruszniki i alternatory;- wprowadzanie nowych produktów na aftermarket oraz dla producentów (m.in. nowych produktów oświetleniowych do autobusów oraz poszerzanie oferty oświetlenia opartego na diodach LED).