Seat (Sociedad Espa?ola de Automóviles de Turismo) rozpoczął swą sportową działalność w roku 1970 od wyścigów Formuły Nacional, dla której dostarczał 1,4-litrowe silniki. Później zainteresowania firmy skupiły się na rajdach. Od roku 1972 do 1983 hiszpańskie samochody odniosły 250 zwycięstw w różnych zawodach. Po odejściu Fiata, na licencji którego były produkowane Seaty, działalność sportowa została zatrzymana. Dopiero wejście Volkswagena przyczyniło się do powrotu na rajdowe trasy. W roku 1995 po raz pierwszy w mistrzostwach świata wystartowała Ibiza Kit Car. W ciągu trzech następnych sezonów wywalczyła tytuł w kategorii F2. Po Ibizie o sukcesy usiłowała walczyć Cordoba WRC. W mistrzostwach świata nie odniosła jednak znaczących wyników i team fabryczny po sezonie 2000 wycofał się z tych rozgrywek.To, co nie udało się na trasach mistrzostw świata, powiodło się w kilku narodowych czempionatach. Seat Cordoba WRC dwukrotnie doprowadził Mathiasa Kahlego do tytułu rajdowego mistrza Niemiec (2000 i 2001). Tyle samo razy w Rumunii zwyciężał Constantin Aur (2001 i 2002). W roku 2000 mistrzostwo Austrii zapewnił sobie Raphael Sperrer. Dobrze pamiętamy także dwa zwycięstwa Janusza Kuliga w Cordobie WRC w rajdach Zimowym i Elmot odniesione w minionym sezonie.Hiszpańska firma od niedawna aktywnie uczestniczy w wyścigach samochodowych. U siebie w kraju organizuje bardzo popularną serię Seat Leon Supercopa. Ścigają się w niej sportowe auta Leon Cupra R z 1,8-litrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Zwycięzcą tych mistrzostw w ubiegłym sezonie został pochodzący z Andory Joan Vinyes. Ten kierowca z powodzeniem łączy starty w wyścigach i rajdach samochodowych, a w przeszłości wywalczył tytuł mistrza Europy w wyścigach górskich.Kolejną próbą były starty w mistrzostwach Francji kategorii supertouring. Tutaj belgijski kierowca Vincent Rademecker startujący na Toledo Silhouette wywalczył drugą pozycję. Stracił tylko jeden punkt do zwycięzcy - Soheila Ayari (Peugeot 406 Coupé Silhoutte).Teraz Seat podejmuje poważniejsze wyzwanie - starty w mistrzostwach Europy samochodów turystycznych. W tych zawodach będzie to jedyny oficjalny team fabryczny. Alfę Romeo i BMW reprezentują zespoły prywatne, ale niektóre z nich mocno wspierane są przez producentów. Na dziewięciu torach w Europie (Barcelona, Magny-Cours, Brno, Donington Park, Spa-Francorchamps, Anderstorp, Oschersleben, Estoril i Monza) Seat zaprezentuje dwa Toledo. Samochody napędzać będądwulitrowe atmosferyczne silniki o mocy 260 KM.Kierowcami zespołu zostali wybrani Hiszpan Jordi Gene oraz Niemiec Frank Diefenbacher. Jordi ma na swoim koncie szereg sukcesów z wyścigów Formuł Fiat, Ford, 3 i 3000. W roku 1994 był kierowcą testowym Benettona Formuły 1. Teraz taką samą funkcję w zespole Williams sprawuje jego młodszy brat Marc. Jordi w ostatnich latach ścigał się w zawodach samochodów turystycznych, sportowych, GT, a także ciężarówek.Frank Diefenbacher zaczynał od kartingu. Po dwóch latach w Formule Ford w sezonie 2000 rozpoczął starty w mistrzostwach Niemiec Formuły 3. W tym serialu w roku 2001 był trzeci, a w minionym sezonie skończył na czwartej pozycji.
Galeria zdjęć
Hiszpańska ofensywa
Hiszpańska ofensywa
Hiszpańska ofensywa