Sauber C24 bez większego rozgłosu po raz pierwszy wyjechał na Circuit Ricardo Tormo pod Walencją. Za kierownicą nowego pojazdu najpierw jeździł Brazylijczyk Felipe Massa, a później zmienił go były mistrz świata Formuły 1, Kanadyjczyk Jacques Villeneuve.Nad projektem nowego samochodu pracowała ekipa konstruktorów pod kierownictwem dyrektora technicznego Williego Rampfa. Widać przy tym efekty wykorzystania własnego tunelu aerodynamicznego w Hinwil.W ostatnim roku kontraktu z Ferrari włoska firma dostarczy silniki w tej samej specyfikacji, w jakiej używa ich Schumacher. W szwajcarskim teamie otrzymają one oznaczenie Petronas 05A. Sauber w bieżącym sezonie korzystać będzie z opon Michelin, zamiast z dotychczas używanych Bridgestone'ów.Na innym hiszpańskim torze Circuit de Catalunya zaprezentowano nowy pojazd teamu British American Racing - BAR 007. Autorem projektu jest Geoff Willis. Przy samochodzie do fotografi pozowali kierowcy, Brytyjczyk Jenson Button i Japończyk Takuma Sato, oraz nowy szef ekipy Nick Fry, który stwierdził, że jego zespół za trzy lata chce sięgnąć po tytuł mistrzowski.Silnik RA005E przygotowała grupa inżynierów Hondy pod kierownictwem Takeo Kiuchiego. Moc tej jednostki napędowej nie odbiega osiągami od ubiegłorocznej (ponad 900 KM), musi jednak wykazać się dwukrotnie dłuższą żywotnością. Honda wyraźnie zwiększa swoje wpływy, obecnie jest właścicielem 45 procent akcji BAR.