Australijski Holden wypuścił w świat długo oczekiwaną serię VE Ute. Jej członkami są modele VE Omega, SV6, SS i SS V. VE Ute korzysta z podzespołów modelu Holden VE Commodore, który obecnie jest najlepiej sprzedawanym samochodem marki. Na innych rynkach sedan znany jest jako Vauxhall VXR8 (Wielka Brytania) lub Pontiac G8 (USA).
Samochody z serii VE Ute to porządny kawał auta, VE Omega jest największą wersją, ma 5055 mm długości, szerokość 1899 mm, a na wysokość mierzy 1497 mm. VE Omega jest jednak najspokojniejszą odmianą napędzaną jednostką V6 Alloytec, która w połączeniu z 4-stopniowym automatem produkuje moc maksymalną 180 kW (245 KM) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 330 Nm przy 2600 obr./min. Fanom klasycznej 6-biegowej skrzyni manualnej 6-cylindrowy silnik, tym razem nazwany High Output Alloytec, oferuje 195 kW (265 KM) przy 6500 obr./min i 340 Nm przy 2600 obr./min. Model SV6 również napędzany jest tym samym silnikiem, ale dodatkowo otrzymał pakiet sportowy, który obejmuje także sportowe nastawy zawieszenia.
Odmiany SS i SS V napędzane są nowym 8-cylindrowym silnikiem z produkcji GM. Chodzi o Gen IV 6,0 l V8 o mocy maksymalnej 270 kW (367 KM) przy 5700 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm przy 4400 obr./min. SS V w odróżnieniu od SS otrzymał dodatkowo lepszy 150-wattowy zestaw audio oraz 19-calowe koła ze stopów lekkich. Jednostki zadowalają się benzyną z liczbą oktanów 91, producent poleca jednak stosowanie paliwa 95-oktanowego.
Chris Gubbey, prezydent spółki Holden, uważa, iż modele z oznaczeniem Ute są ikoną australijskiej motoryzacji i kultury samej w sobie. Odmiany pickupów Ute mają za sobą 60-letnią historię, a Holden stara się ją utrzymać... a biorąc pod uwagę, że model Ute jest w Australii bardzo popularny, nie jest to zbyt duży problem. Gubbey dodaje: „Opracowanie modelu Ute mówi wiele o samej Australii. Dzisiejsze Ute reprezentują dużą harówkę, uczciwą pracę i aktywne spędzanie wolnego czasu.”
Holden VE Ute dostępny będzie wyłącznie na rodzimym rynku w cenach od 30 990 dolarów australijskich, czyli ok. 71 500 zł (dotyczy najtańszej wersji Omega).