Honda Civic w wersji sedan przeznaczona na rynek północnoamerykański otrzymała na rok modelowy 2009 kosmetyczny facelifting przedniej i tylnej części. Z przodu pojawił się nowy zderzak z większymi wlotami powietrza, zmieniona atrapa chłodnicy i lekko zmienione przednie lampy. Z tyłu pojawiły się nowe lampy, a wybrane wersje otrzymały koła ze stopów lekkich w nowej stylistyce.
Wewnątrz zmiany są prawie niezauważalne, zmieniły się jedynie materiały użyte do wykończenia deski rozdzielczej oraz tapicerka foteli i boczków drzwi. Nowością w wybranych wersjach będzie złącze USB, a samochody wyposażone w nawigację otrzymają Bluetooth HandsFreeLink. Na rynku północnoamerykańskim wersje Civic EX-L i Civic Hybrid w standardzie wyposażane będą w system stabilizacji VSA (Vehicle Stability Assist).
Do napędu odmłodzonej Hondy Civic sedan zastosowano jeden z dwóch silników benzynowych i-VTEC. Pierwszy o pojemności 1,8 l oferuje moc 103 kW (140 KM), drugi o pojemności 2,0 l produkuje 147 kW (200 KM). Ciekawą odmianą jest Honda Civic GX, której 4-cylindrowiec 1,8 i-VTEC może spalać gaz ziemny. Honda Civic Hybrid napędzana jest 4-cylindrowym silnikiem beznynowym 1,3 i-VTEC i jednostką elektryczną o mocy 15 kW. Moc całkowita wynosi w tym wypadku 81 kW (110 KM).