Europa ma swój sportowy model Civic Type R zbudowany na bazie 3-drzwiowej wersji, który jednak nie jest dostępny za Atlantykiem. Dla Ameryki Honda przygotowała sportowe coupe i sedan Si, a w Japonii Civic z 4-drzwiowym nadwoziem również otrzymał naklejkę Type R. Samochód bazuje co prawda na sedanie, który dostępny jest także w Polsce, jednak auto gruntownie przebudowano. Ze względu na to, że Civic Type R w Japonii wykorzystywany jest do wyścigów na torze, silnik 2,0 i-VTEC, który w Europie oferuje 201 KM, podrasowano do 165 kW (225 KM) przy 8000 obr./min, a moment obrotowy podskoczył do 215 Nm przy 6100 obr./min. Lepszą przyczepność i zachowanie na zakrętach zapewni dyferencjał o zwiększonym tarciu Torsen. Tak samo jak wersja europejska również japoński Civic Type R dysponuje elektronicznym pedałem gazu i 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Osiągów Honda nie podaje, prawdopodobnie nie będą one znacznie odbiegać od wersji europejskiej.
Układ hamulcowy z tarczami o średnicy 430 mm (europejska wersja 300 mm) i 4-tłoczkowymi zaciskami do japońskiego Typu eR dostarczyło Brembo. Wloty powietrza po bokach przedniego zderzaka są w pełni funkcyjne i dostarczają powietrze do przednich hamulców. Sedan Honda Civic Type R standardowo wyposażono w atrakcyjne 18-calowe koła, na których zamontowano opony Bridgestone Potenza RE070 w rozmiarze 225/40.
Wnętrze w czarno-czerwonej kombinacji odróżnia się od standardowego sedanu tylko w detalach. Nowa jest metalowa gałka lewarka zmiany biegów i nakładki pedałów, z europejskiej wersji zapożyczono czerwony przycisk startujący. Sportowe fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne.
Sprzedaż modelu Honda Civic Type R sedan z atrakcyjnym zestawem aerodynamicznym rozpoczęto w zeszłym tygodniu. W odróżnieniu od wersji europejskiej samochód oferowany jest w wielu wersjach kolorystycznych, włącznie z typowym dla sportowych wersji Hondy odcieniem Championship White.