Nowe zderzaki pokryto lakierem w kolorze nadwozia na większej niż dotychczas powierzchni, co ma podkreślić wysoką klasę samochodu. W najbogatszej wersji wyposażeniowej modelu – Executive - dostępne są zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia, podkreślające nowe linie przedniej i tylnej części karoserii. Osłona chłodnicy zawiera węższą poprzeczkę z centralnie umieszczonym logo w kształcie litery "H". W najnowszej wersji auta, element ten został wykończony w kolorze nadwozia, podczas gdy w poprzedniku był on chromowany.
Honda CR-V 2010 otrzymała również dwa nowe kolory nadwozia: Urban Titanium oraz Alabaster Silver. Oprócz tego, dostępnych jest sześć lakierów metalicznych – Premium White, Crystal Black, Polished Metal, Sparkle Grey, Deep Bronze i Deep Sapphire Blue – oraz jeden odcień niemetaliczny, Milano Red.
We wnętrzu Hondy CR-V 2010 wprowadzono modyfikacje, dzięki którym stylistyka kabiny pasażerskiej stała się bardziej atrakcyjna. Zastosowano m.in. panele wykończeniowe o nowej fakturze, odświeżono kolorystykę oraz zmieniono tapicerkę siedzeń, dywaniki podłogowe i uchwyty drzwiowe.
W Hondzie CR-V 2010 zastosowano silnik Diesla 2.2 l i-DTEC. Jest on mocniejszy od jednostki i-CTDi oferowanej w poprzedniej wersji modelu oraz spełnia wymogi najnowszych norm dot. emisji spalin, Euro 5. Dodatkową zaletą nowej Hondy CR-V jest możliwość nabycia wersji z jednostką wysokoprężną oraz automatyczną skrzynią biegów. Takie zestawienie zastosowano w tym modelu po raz pierwszy.
W porównaniu do jednostki i-CTDi, silnik i-DTEC ma większą o 10 KM mocą maksymalną (150 KM) oraz wyższy o 10 Nm maksymalny moment obrotowym (350 Nm).
W ofercie nadal dostępny będzie silnik benzynowy 2.0 i-VTEC, który w najnowszej generacji Hondy CR-V spełnia normy emisji Euro 5. Do przeniesienia napędu posłuży w tym przypadku manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach lub 5-biegowa przekładnia automatyczna.
Wersje Hondy CR-V ze skrzynią manualną otrzymają wskaźnik zmiany przełożenia SIL (Shift Indicator Light), pomagający kierowcy zredukować zużycie paliwa i emisję CO2. Testy przeprowadzone przez producenta wykazały, iż stosowanie się do zaleceń systemu pozwala obniżyć spalanie o 0,2 litra/100 km.
Po raz pierwszy we wszystkich wersjach CR-V pojawił się system ostrzegający o niskim ciśnieniu w oponach (Deflation Warning System – DWS), który redukuje ryzyko powstania uszkodzeń związanych z przebiciem opony.
Na pokładzie nowego modelu znalazły się także inne zaawansowane systemy bezpieczeństwa opracowane przez inżynierów Hondy. Należy do nich tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control) - układ korzystający z radaru, który pozwala utrzymać zaprogramowaną, bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz CMBS (Collision Mitigation Braking System) - system ograniczający skutki kolizji, który przewiduje potencjalnie niebezpieczną sytuację na drodze i ostrzega kierowcę, a w krytycznych okolicznościach inicjuje hamowanie i napina przednie pasy bezpieczeństwa. Powyższe systemy wchodzą w skład wyposażenia standardowego wersji Executive.
źródło: Honda