Auto Świat Wiadomości Aktualności Hondą CR-V na Nordkapp - pakowanie

Hondą CR-V na Nordkapp - pakowanie

SUV-y są cenione za wysoką pozycję za kierownicą, przestronność wnętrza oraz napęd na cztery koła, który ułatwia podróżowanie w zimowych warunkach. Gdzie można znaleźć najlepsze warunki do sprawdzenia zalet tego typu samochodu? Tam, gdzie konstruktorzy aut testują prototypy - na północy Skandynawii.

Honda CR-V
Onet
Honda CR-V

Nawet najsurowsza polska zima nie może równać się z warunkami panującymi za Kołem Podbiegunowym. Podczas planowania zimowego testu Hondy CR-V temperatury na północy Finlandii i Szwecji sięgały -38 stopni Celsjusza. W chwili pakowania samochodu było "wyraźnie" cieplej - -24-30 st. C.

Niskie temperatury i sypiący z nieba śnieg to nie jedyne utrudnienia dla kierowców podróżujących po północnych rubieżach Starego Kontynentu. Planowania podróży nie ułatwia olbrzymia zmienność pogody. Piękne słońce, zamieć śnieżna i lekkie opady śniegu w ciągu jednego dnia nie są niczym wyjątkowym.

Załamanie pogody jest najbardziej niebezpieczne w Norwegii. Drogi w prowincjach Finnmark i Troms są wąskie i kręte. Niektóre zakręty otaczają metalowe lub kamienne bariery. Pozostałe - ściana lasu, strome zbocze lub brzeg fiordu… Zagrożenie stwarza także śnieg zsuwający się ze skalnych ścian oraz podmuchy wiatru. Te ostatnie są na tyle silne, że są w stanie zsunąć samochód z drogi!

W skandynawskich warunkach najlepiej spisują się zimowe opony z kolcami. W Finlandii korzysta z nich aż 90% kierowców, a w Szwecji - 60-70%. Wybraliśmy produkowane w Rumunii opony Pirelli Winter Carving Edge. Miękki i plastyczny bieżnik z głębokimi lamelkami był projektowany z myślą o jeździe w najtrudniejszych warunkach. Oponę można dodatkowo wyposażyć w elementy antypoślizgowe. W przeznaczone dla Hondy CR-V opony przy pomocy specjalnego pistoletu wbito łącznie ponad 600 kolców.

Na terenie Polski używanie opon z kolcami jest zakazane. Dla dostarczonego przez firmę Motoricus ogumienia Pirelli Winter Carving wyprawa za Koło Podbiegunowe rozpoczęła się więc od pokonania czterystu kilometrów w... bagażniku. Załadowanie kompletu 17-calowych kół, obok bagaży ekipy na całą podróż, wymagało złożenia tylnych siedzeń i ograniczyło ilość miejsca we wnętrzu.

Mimo tego ponad 1500-litrowa przestrzeń ładunkowa bez trudu pomieściła także łańcuchy śniegowe na koła, zapas zimowego płynu do spryskiwaczy, przewody rozruchowe, łopatę oraz linę do holowania - zestaw akcesoriów niezbędnych na północy Europy. Po cichu liczyliśmy, że podczas wyprawy konieczne będzie jedynie uzupełnianie płynu do spryskiwaczy…

ŁS
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków