Design nowego studium japońskiego producenta nawiązuje do dynamicznego stylu ostatnich modeli marki. Na pierwszy rzut oka zauważymy wyraźny profil w kształcie klina i niekonwencjonalne tylne lampy wykorzystujące technologię LED. Nadwozie cechują czyste, ale nie pozbawione ekstrawagancji linie. Samochód zaprojektowano w niemieckim ośrodku stylistycznym w Offenbach.
Wewnątrz zaskakuje integracja najważniejszych przełączników w jednym „joysticku” na prawo od kierowcy. Potrzebne informacje wyświetlane są w dwóch miejscach – na wyświetlaczach w klasycznym miejscu za kierownicą, gdzie znajdziemy obrotomierz i wskaźnik załączonego biegu, oraz nieco wyżej na kolejnym wyświetlaczu. Przyciski służące do zmiany biegów znajdziemy pod kierownicą. Zamiast tradycyjnego kluczyka rozrusznika w OSM znajdziemy znany z S2000 czy ostatniego Civica czerwony przycisk.
Myśl przewodnią nowego konceptu OSM szef projektu Andrea Sittel opisuje następująco: Nie istnieje żaden powód, dla którego samochód ekologiczny nie może wyglądać atrakcyjnie i przynosić wiele frajdy i sportowych wrażeń swoim pasażerom. Na razie nie przewidziano jednak produkcji modelu OSM, nie oznacza to jednak, że Honda prezentuje samochody ekologiczne wyłącznie na autosalonach. Model FCX Clarity, który do napędu wykorzystuje ogniwa paliwowe, debiutuje właśnie na rynku amerykańskiego stanu Kalifornia. Jeszcze w tym roku Honda planuje rozpocząć jego sprzeaż również w Japonii. Kolejnym oszczędnym samochodem, nad którego rozwojem konstruktorzy Hondy usilnie pracują, jest lekkie hybrydowe coupe nazwane CR-Z. Na rynku jest również hybrydowy Civic.
Honda myśli jednak o ekologii w skali globalnej, dlatego nie tylko prezentowane samochody są przyjazne środowisku naturalnemu. Również całe stoisko zbudowano z ekologicznych materiałów, m. in. bambusu. Ekologiczno-futurystyczne stoisko japońskiej firmy Honda dopełnił w Londynie inteligentny robot ASIMO.