Prace w japońskiej fabryce w Ogawa rozpoczną się jesienią tego roku, zaraz po instalacji i przetestowaniu maszyn i elementów wyposażenia.

Ogawa to najnowsza fabryka Hondy stworzona z myślą o jak najlepszych parametrach ekologicznych. Specjalny projekt obiektu pozwala na ograniczenie emisji CO2 generowanego podczas produkcji każdego silnika o 40 procent w procesie odlewania i o 25 procent w fazie obróbki maszynowej. W fabryce działa jedna linia produkcyjna (Advanced Flexible Line), która jest w stanie wyprodukować osiem różnych typów silników, łącznie z najbardziej zaawansowanymi jednostkami napędowymi o niskiej emisji szkodliwych substancji.

Obecnie Honda produkuje bloki cylindrów silników Diesla w fabryce Suzuka w Japonii, jednak proces odlewania i obróbki maszynowej komponentów będzie stopniowo wdrażany w nowym obiekcie w Ogawa. Fabryka Ogawa będzie następnie dostarczała podzespoły dla jednostek wysokoprężnych do fabryki Sayama, gdzie z kolei elementy te trafią do modelu Accord przeznaczonego na rynek europejski. Obiekt będzie także dostarczał części do silników Diesla, do fabryki Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii, w której powstają modele Civic i CR-V.

Ceremonia zakończenia prac w nowej fabryce silników w Ogawa odbyła się 10 kwietnia 2009 roku. Na uroczystości obecni byli Shigeru Nakajima, Zastępca Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Gospodarki i Pracy przy Prefekturze Saitama, Kihei Kasahara, Burmistrz miasta Ogawa oraz członkowie kadry kierowniczej Hondy.

Fabryka silników Ogawa

Lokalizacja: Ogawa-machi, Hiki-gun, Prefektura Saitama, JaponiaPowierzchnia: około 195 000 m2Zdolność produkcyjna: 200 000 sztuk rocznie przy maksymalnej wydajności produkcyjnej (w pierwszych kilku miesiącach działania fabryki wyprodukowanych zostanie około 20 000 sztuk)Początek prac: jesień 2009Inwestycja: około 45 miliardów jenówPracownicy: około 500 osób przy pełnej wydajności produkcyjnej

i-DTEC

Wysokoprężny silnik i-DTEC Hondy to unowocześniona pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin wersja wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, która napędza takie modele jak Civic, CR-V, czy FR-V. Najnowszy silnik montowany jest poprzecznie i cechuje się 4-cylindrową aluminiową konstrukcją DOHC z czterema zaworami na cylinder, turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz dodatkowym wałkiem wyrównoważającym. Jednostka i-DTEC stosowana jest obecnie w europejskiej wersji modelu Accord najnowszej generacji.

Blok silnika Diesla Hondy odlewany jest z półstałego aluminium. Proces półstałego odlewania jest niezwykle skomplikowany, jednak umożliwia wyprodukowanie wytrzymałego i sztywnego bloku cylindrów w zamkniętej konfiguracji. Pozwala to na zredukowanie odgłosów pracy i wibracji jednostki napędowej oraz umożliwia płynne rozwijanie mocy.