Honda S2000 przedstawiła się w roku 1999 przy okazji 50. jubileuszu założenia spółki i od razu w tym samym roku uzyskała tytuł Cabrio of the Year. Dotychczas powstało ok. 110 tys. egzemplarzy, z których połowę sprzedano w USA, w Japonii nabywców znalazło 20 tys., a resztę sprzedano w pozostałych krajach świata, przede wszystkim w Europie. Ostatni egzemplarz S2000 opuści fabrykę w czerwcu bieżącego roku.
Ukończenie produkcji modelu S2000 jest jednym z kroków w ramach oszczędności związanych z aktualnym kryzysem gospodarczym. Już wcześniej wstrzymano prace nad następcą supersportu NSX, 8-cylindrowym silnikiem, przygotowywanym sportowym modelem CR-Z w wersji kabrio i tylnonapędową platformą podwoziową dla marki Acura. W przypadku S2000 zdecydował również znaczący spadek sprzedaży w ostatnich latach.
Według słów producenta Honda S2000 podwyższyła standardy w klasie małych roadsterów, stając się żyjącą samochodową legendą. Takie twierdzenie podkreślają fakty – wolnossący silnik 2,0 VTEC (2,2 l w USA) o mocy 177 kW (240 KM), przyśpieszenie 0-100 km/h w 6,2 s i ortodoksyjna orientacja na kierowcę i radość z jazdy.