Samochody

Silniki diesla nowej generacji

Spółka Honda opracowała silnik diesla nowej generacji, w którym udało się obniżyć emisje szkodliwych spalin do poziomu porównywalnego z silnikami benzynowymi. Nowa jednostka wysokoprężna wykorzystuje rewolucyjny katalizator eliminujący tlenki azotu (NOx), który według obliczeń Hondy obniża emisję tych związków pod poziom wymagany rygorystycznymi normami amerykańskiego Federalnego Urzędu na Rzecz Ochrony Środowiska (EPA). Honda ma w planie wprowadzić ten nowy silnik diesla na rynek amerykański w przeciągu trzech lat.

Samochody napędzane ogniwami paliwowymi

Honda przeprowadziła jazdy próbne nowej generacji prototypu FCX Concept napędzanego ogniwami paliwowymi, którego poprzednia wersja prezentowana była w roku 2005 podczas targów w Tokio. Samochód FCX Concept wyposażono w nową kompaktową i bardzo efektywną platformę dla ogniw paliwowych Honda FC Stack. Limitowana sprzedaż nowego samochodu napędzanego ogniwami paliwowymi, który bazować będzie na tym samochodzie koncepcyjnym, ma się rozpocząć w Japonii i USA w roku 2008.

Samochody spalające więcej rodzai paliwa (FFV)

Honda opracowała nowy samochód umożliwiający spalanie różnych rodzajów paliwa, którego silnik bazuje na konstrukcji benzynowej jednostki, ale może on spalać 100-procentowy alkohol etylowy lub najróżniejsze mieszanki benzyny i alkoholu etylowego. Pod koniec roku 2006 Honda planuje rozpocząć sprzedaż aut FFV w Brazylii, gdzie alkohol etylowy jest bardzo popularnym paliwem.

Zaawansowany silnik benzynowy

Honda zmodernizowała swoją technologię zmiennych faz rozrządu i elektronicznego sterowania skoku zaworów VTEC. W wyniku tego powstał silnik z systemem Advanced VTEC, który dysponuje wysoką mocą przy relatywnie niskim zużyciu paliwa i niskich emisjach spalin. Nowy silnik łączy zmienne fazy rozrządu i zmienny skok i czas otwarcia zaworów. Dzięki temu osiągnięto bezkonkurencyjne obniżenie zużycia paliwa o 13% (w porównaniu z silnikiem 2,4 i-VTEC). Honda planuje rozpocząć produkcję silników z tym systemem w przeciągu trzech lat.

Motocykle

Zmienne sterowanie cylindrami (VCM)

Dzięki wykorzystaniu technologii Hyper VTEC Honda opracowała system zmiennego sterowania cylindrami dla motocykli. Taka technologia pozwala sterować liczbą pracujących cylindrów na trzech poziomach – od dwóch do wszystkich czterech cylindrów. Dzięki temu uzyskano świetne osiągi, a zarazem niskie zużycie paliwa.

Silnik z ultra-niskim tarciem

Honda zaprezentowała nowy motocyklowy silnik z wyraźnie obniżonym wewnętrznym mechanicznym tarciem i podwójnym zapłonem, które podwyższa efektywność spalania. W wyniku tego powstał silnik klasy światowej z bardzo niskim poziomem tarcia.