Dodatkowo, to kompaktowe, jednokołowe urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o wygodzie użytkowania, przez co osoba kierująca może w prosty sposób zejść z podnóżka na nawierzchnię, po której się porusza, a linia wzroku siedzącego kierowcy pozostaje mniej więcej na linii wzroku stojącego przechodnia.Honda planuje prezentację U3-X przy okazji czterdziestego pierwszego Salonu Samochodowego w Tokio, który rozpocznie się 24 października 2009 roku w Makuhari Messe w mieście Chiba w Japonii.Honda pracuje nad zagadnieniami z zakresu robotyki już od 1986 roku mając na celu rozwój produktów nowej ery mobilności, które dostarczą klientom wiele radości. Badania związane z nowymi technologiami, takimi jak robot ASIMO, urządzenia wspomagające chodzenie, czy U3-X, prowadzone są w centrum badawczo-rozwojowym Hondy - Fundamental Technology Research Center of Honda R&D Co., Ltd. w Wako w Saitama.
Główne cechy U3-X
- Urządzenie zawiera technologię kontroli równowagi znaną z robota ASIMO. Czujnik pochylenia wykrywa stopień pochylenia urządzenia w oparciu o zmianę obciążenia zaaplikowaną przez kierowcę i ustala jego zamiary odnośnie prędkości i kierunku jazdy. W oparciu o uzyskane dane system w precyzyjny sposób przywraca urządzenie do pionowej pozycji, co pozwala w prosty sposób uzyskać płynne i zwinne ruchy.
- Honda opracowała pierwszy na świecie system wielokierunkowego koła napędowego (HOT Drive System), umożliwiający przemieszczanie się we wszystkich kierunkach – na wprost, do tyłu, w bok i na ukos. Układ ten składa się z wielu napędzanych kół o małej średnicy, które połączono ze sobą rzędowo, co tworzy jedno koło o dużej średnicy. Urządzenie porusza się do przodu poprzez wprawienie w ruch dużego koła, podczas gdy uruchomienie małych kół powoduje przemieszczenie się w bok. Połączenie tych ruchów skutkuje wykonaniem ruchu na ukos.
- Wąska konstrukcja umożliwia umieszczenie urządzenia pomiędzy nogami kierującego, a także przenoszenie go jedną ręką. Połączenie technologii kontroli równowagi z układem HOT Drive System pozwoliło na uzyskanie kompaktowego i innowacyjnego układu w stylu jednokołowego urządzenia. Co więcej, w samonośnym nadwoziu zawarto składane siedzenie, podnóżek oraz obudowę konstrukcji pełniącą także rolę ramy. Wszystko to wpływa na uzyskanie niskiej masy własnej urządzenia oraz pozwala na jego łatwy transport.
źródło: Honda/Mototarget