Logo

Hummer znów na szczycie

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pomimo tego, że Hummer nie jest specjalnie urokliwym autem, już pierwsza generacja samochodu stała się legendą - jeździ nią m.in. amerykańska armia i... Arnold Schwarzeneger. Narodził się kult, z którego profity będzie czerpał także Hummer II: od stóp do głów zmieniony, z większą ilością świateł obrysowych niż 30-tonowa ciężarówka nowa, kanciasta terenówka "made in USA" zdobywa rynki. Nie ma nic lepszego do przejażdżek po nadmorskich bulwarach i wielkomiejskich promenadach. Zresztą w teren też nic lepszego nie wynaleziono. Podwozie samochodu jest chronione spcjalnymi pancernymi płytami mającymi zabezpieczyć spód auta przed wszelkimi uszkodzeniami. Technika przeniesienia napędu (oczywiście 4x4) pozwala na wybranie takiego przełożenia, że żadna z przeszkód terenowych czy rodzaj podłoża nie są w stanie na długo unieruchomić niezniszczalnego "wędrowca". Trochę gorzej sprawa wygląda na normalnych, utwardzonych nawierzchniach. Za sprawą terenowych, szerokich opon samochód o mocy 316 KM (500 Nm) rozpędza się jedynie do 147 km/h, przy czym komfort jazdy określić można jedynie jako bardzo przeciętny. W Europie samochód pojawi się najwcześniej w 2004 roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu