Dyrektor techniczny Mercedesa Thomas Weber powiedział w wywiadzie dla niemieckiego pisma WirtschaftsWoche, iż produkcja hybrydowego Mercedesa klasy S rozpocznie się w roku 2008. Napędzany będzie nowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który wspierać będzie jednostka elektryczna.
W roku 2005 Mercedes-Benz zaprezentował na salonie samochodowym w Frankfurcie dwa samochody studyjne, które mogłyby być wprowadzone na rynek. Ze słów Webera wynika, że bardziej prawdopodobne jest pojawienie się wersji Direct hybrid, która łączy silnik elektryczny z 6-cylindrową jednostką benzynową z modelu S 350, którego zapłon regulowany jest przez wtyskiwane paliwo. Moc i osiągi tej wersji to 300 KM, 395 Nm, 7,5 s do „setki“ i prędkość maksymalna 250 km/h.
Weber zdradził, że oprócz tzw. „mild hybrydów“ Mercedes przygotowuje także modele kategorii „full hybrid“, które będą mogły jeździć wyłącznie na energie elektryczną.
W chwili obecnej nie jest jasne, kiedy można się spodziewać pierwszego samochodu hybrydowego z silnikiem wysokoprężnym, którego studium Mercedes zaprezentował w 2005 roku. Bluetec hybrid łączył 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z modelu S 320 CDI i silnik elektryczny, umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. W erze filtrów cząstek stałych głównym problemem jednostek wysokoprężnych pozostaje emisja tlenków azotu (NOx), którą można znacząco obniżyć (do 20%) dzięki procesowi Selective Catalytic Reduction (SCR), polegającemu na oczyszczaniu spalin przez dodanie ok 0,1 l mocznika na 100 km. Całkowita moc napędu hybrydowego wynosi 244 KM, a moment obrotowy osiąga 575 Nm. Samochód do 100 km/h przyśpiesza w 7,2 s, a maksymalna prędkość, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h.
Dzięki funkcji automatycznego wyłączania silnika spalinowego i kondensowaniu niewykorzystanej energii osiągnięto obniżenie zużycia paliwa w porównaniu z podstawowymi modelami bez silników elektrycznych – o 25%, w wypadku Bluetec hybrid, który w cyklu mieszanym powinien spalać 7,7 l/100 km; o 20% u Direct hybrid, który spala 8,3 l/100 km.