Concept Genesis poszerza ofertę modelową Hyundaia o nowe elementy z zakresu osiągów, designu oraz funkcjonalności - powiedział Steve Wilhite, dyrektor operacyjny Hyundai Motor America. - Gdy samochód pojawi się w sprzedaży w 2008 roku, będzie musiał konkurować z najmocniejszymi graczami na rynku, jednak będzie do tego znakomicie przygotowany. Concept Genesis zbudowano na prototypowej platformie Hyundaia z zupełnie nowym układem napędu tylnych kół, co sygnalizuje, iż koncern pragnie zadowolić nawet najbardziej wymagających kierowców. Concept Genesis jest napędzany nowoopracowanym silnikiem Hyundaia z 8 cylindrami w układzie V i 32 zaworami, oznaczonym jako Tau DOHC. Samochód jest początkiem aktywności Hyundaia w sektorze premium. - Concept Genesis jest przejawem pragnienia koncernu Hyundai, aby umieścić światowej klasy produkty we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego - powiedział John Krafcik, wiceprezes ds. rozwoju i strategii produktu Hyundai Motor America. - Dzięki modelowi Genesis zyskujemy wyjątkową pozycję na rynku - koncepcyjny model posiada bardzo wydajną platformę z napędem na tylne koła, wydajny układ napędowy oraz elegancki i nowoczesny design - wszystko to przy cenach rozpoczynających się grubo poniżej 30.000 dolarów.

Nowy układ napędu tylnych kół po raz pierwszy zastosowany w USA

Concept Genesis posiada tylny napęd - pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowanew samochodzie marki Hyundai w Stanach Zjednoczonych. Zaletą napędu na tyle koła jest zapewniający optymalną charakterystykę prowadzenia rozkład mas pomiędzy przodem a tyłem samochodu w stosunku 53:47 oraz bardziej precyzyjna charakterystyka układu kierowniczego. Doskonałe właściwości jezdne koncepcyjnego modelu Genesis są dodatkowo wspierane przez system elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC), który jest jednym z najważniejszych osiągnięć ostatnich lat w dziedzinie bezpieczeństwa. Hyundai jest czołowym koncernem motoryzacyjnym, który standardowo montuje układ ESC w swoich samochodach. Ponad 70 procent wszystkich modeli Hyundaia na rok 2007 zawiera w wyposażeniu standardowym.poprawiający bezpieczeństwo system ESC.System ESC nieustannie monitoruje i analizuje dane dotyczące prędkości poszczególnych kół, położenie kierownicy a tym samym kół skrętnych oraz położenie przepustnicy i pedału przyspieszenia, co pozwala kontrolować stopień bocznego uślizgu pojazdu. Mikroprocesor pokładowy ustala, czy pojazd zaczyna być podsterowny czy nadsterowny i na podstawie tych informacji przyhamowuje odpowiednie koła oraz redukuje moc silnika, aby utrzymać samochód na bezpiecznym torze jazdy. Zastosowanie wysokiej jakości stali w najważniejszych punktach nadwozia daje o 12-14 procent wyższą sztywność skrętną oraz niższą masę szkieletu nadwozia niż BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Sztywniejsze, lżejsze i większe nadwozie stanowi doskonałą podstawę do budowy wyjątkowo dynamicznego pojazdu z obniżonym poziomem hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej.

Silnik TAU V-8

Znakomite osiągi modelu Genesis to zasługa nowego, 4.6-litrowego silnika V-8 Tau, który współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem manualnym SHIFTRONIC® oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Silnik Tau generuje ponad 300KM, co powinno zadowolić klientów ceniących wysokie osiągi. Zespół napędowy pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej sześciu sekund. Jednostka Tau została również stworzona z uwzględnieniem przyszłej rozbudowy. Kolejne warianty silnika będą mogły mieć większą pojemność, możliwość zastosowania doładowania oraz innych technologii.

Innowacyjne, wyrafinowane i sportowo zestrojone zawieszenie

Genesis posiada zawieszenie, które jest jednym z najbardziej wyrafinowanych i zaawansowanych układów, jaki można odnaleźć w obecnych konstrukcjach w pełnym przedziale cenowym. Przednie, pięciowahaczowe zawieszenie zawiera górne i dolne wahacze łączące przednie koła z podwoziem. Ten wyrafinowany układ tworzy wirtualną oś sworznia zwrotnicy, która w dużym stopniu redukuje niepożądane ruchy kierownicy oraz zwiększa czułość układu. Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnych kół to równie zaawansowany układ, umożliwiający osiągnięcie precyzyjnej geometrii zawieszenia, co z kolei wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Potencjał zaawansowanego zawieszenia z przodu i z tyłu jest spotęgowany możliwością wyboru dynamicznych ustawień zawieszenia, dzięki którym każdy kierowca dostosuje charakterystykę prowadzenia samochodu do własnych potrzeb... lub pragnień.

Nowoczesna stylistyka

Stylistyka modelu Genesis to progresywna interpretacja nowoczesnego, sportowego sedana z napędem na tylne koła. W celu odzwierciedlenia dynamicznych możliwości układu napędowego, Genesis łączy w sobie mocno wyprofilowane formy, które zawierają precyzyjne detale, naturalne materiały oraz innowacyjny system oświetlenia, zapewniający wyrafinowany styl segmentupremium.

Systemy bezpieczeństwa

Zgodnie z polityką koncernu Hyundai, polegającą na oferowaniu najbardziej zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, Concept Genesis zawiera systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, które zapobiegają wypadkom, a w razie kolizji zapewniają pasażerom pełne bezpieczeństwo. Model Genesis kontynuuje tradycję Hyundaia i w standardowym wyposażeniu zawiera układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC) z systemem kontroli trakcji, osiem poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki. Układ hamulcowy składa się z czterech tarcz wspomaganych systemem ABS oraz asystentem nagłego hamowania z układem międzyosiowego elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD. Zarówno przednie jak i tylne hamulce wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski współpracujące z tarczami o wymiarach 12,6 cala (przód) i 12,4 cala (tył).

Technologia

System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC)Zaawansowany tempomat adaptacyjnyOsiem poduszek powietrznychPodgrzewane / wentylowane siedzeniaReflektory typu HID z adaptacyjnym układem poziomowaniaPrzycisk Start uruchamiający silnikSystem nawigacji z kamerą cofaniaElektryczny hamulec ręcznyTechnologia BluetoothWejście USB / AUXOdbiornik HD Radio™XM Satellite Radio®System audio Infinity® Discrete Surround

Specyfikacja Genesis Premium Sport Sedan

Konfiguracja: sportowy sedan z silnikiem z przodu i napędem na tylne kołaRozstaw osi: 2935 mm / 115,6 calaDługość całkowita: 5004 mm / 197.0 caliSzerokość całkowita: 1862 mm / 73,3 calaWysokość całkowita: 1491 mm / 58,7 calaRozstaw kół, przód/tył: 1575 mm / 62,0 cale, 1580 mm / 62,2 calaKoła: 20-calowe, z lekkich stopówTyp silnika: V8Szacowana moc: powyżej 300KMSzacowany moment obrotowy: ponad 300 lb. ft.Pojemność: 4 627 cm3Blok silnika: Formowany pod wysokim ciśnieniem blok aluminiowyGłowica cylindra: aluminiowaMechanizm rozrządu zaworowego: dwa wałki rozrządu w głowicy - Dual Over Head Cam (DOHC)Układ rozrządu: system zmiennych faz rozrządu CVVTUkład dolotowy o zmiennej geometriiSystem wtrysku: wielopunktowy wtrysk paliwaŚr. cylindra x skok tłoka: 92 x 87Szacowane przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 6.0 sekundPrędkość maks.: 210 km/h (ograniczona)Zalecane paliwo: benzyna bezołowiowaTyp przekładni: 6-biegową przekładnia automatyczna ZF z trybem manualnym SHIFTRONICZawieszenie: Z przodu wielowahaczowe (5-wahaczowe) / Z tyłu wielowahaczowe (5-wahaczowe)Stabilizator (przód/tył): 26 mm/18 mmRozkład mas przód/tył: 53:47Układ hamulcowy: tarcze z przodu i tyłuŚrednica tarcz z przodu (mm / cale): 320 mm/ 12,6 cali wentylowane tarczeŚrednica tarcz z tyłu (mm / cale): 315 mm / 12,4 tarcze liteUkład kierowniczy: progresywane wspomaganie układu kierowniczegoPrzełożenie przekładni kierowniczej: 14,86