Concept Genesis poszerza ofertę modelową Hyundaia o nowe elementy z zakresu osiągów, designu oraz funkcjonalności - powiedział Steve Wilhite, dyrektor operacyjny Hyundai Motor America. - Gdy samochód pojawi się w sprzedaży w 2008 roku, będzie musiał konkurować z najmocniejszymi graczami na rynku, jednak będzie do tego znakomicie przygotowany. Concept Genesis zbudowano na prototypowej platformie Hyundaia z zupełnie nowym układem napędu tylnych kół, co sygnalizuje, iż koncern pragnie zadowolić nawet najbardziej wymagających kierowców. Concept Genesis jest napędzany nowoopracowanym silnikiem Hyundaia z 8 cylindrami w układzie V i 32 zaworami, oznaczonym jako Tau DOHC. Samochód jest początkiem aktywności Hyundaia w sektorze premium. - Concept Genesis jest przejawem pragnienia koncernu Hyundai, aby umieścić światowej klasy produkty we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego - powiedział John Krafcik, wiceprezes ds. rozwoju i strategii produktu Hyundai Motor America. - Dzięki modelowi Genesis zyskujemy wyjątkową pozycję na rynku - koncepcyjny model posiada bardzo wydajną platformę z napędem na tylne koła, wydajny układ napędowy oraz elegancki i nowoczesny design - wszystko to przy cenach rozpoczynających się grubo poniżej 30.000 dolarów.
Concept Genesis posiada tylny napęd - pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowanew samochodzie marki Hyundai w Stanach Zjednoczonych. Zaletą napędu na tyle koła jest zapewniający optymalną charakterystykę prowadzenia rozkład mas pomiędzy przodem a tyłem samochodu w stosunku 53:47 oraz bardziej precyzyjna charakterystyka układu kierowniczego. Doskonałe właściwości jezdne koncepcyjnego modelu Genesis są dodatkowo wspierane przez system elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC), który jest jednym z najważniejszych osiągnięć ostatnich lat w dziedzinie bezpieczeństwa. Hyundai jest czołowym koncernem motoryzacyjnym, który standardowo montuje układ ESC w swoich samochodach. Ponad 70 procent wszystkich modeli Hyundaia na rok 2007 zawiera w wyposażeniu standardowym.poprawiający bezpieczeństwo system ESC.System ESC nieustannie monitoruje i analizuje dane dotyczące prędkości poszczególnych kół, położenie kierownicy a tym samym kół skrętnych oraz położenie przepustnicy i pedału przyspieszenia, co pozwala kontrolować stopień bocznego uślizgu pojazdu. Mikroprocesor pokładowy ustala, czy pojazd zaczyna być podsterowny czy nadsterowny i na podstawie tych informacji przyhamowuje odpowiednie koła oraz redukuje moc silnika, aby utrzymać samochód na bezpiecznym torze jazdy. Zastosowanie wysokiej jakości stali w najważniejszych punktach nadwozia daje o 12-14 procent wyższą sztywność skrętną oraz niższą masę szkieletu nadwozia niż BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Sztywniejsze, lżejsze i większe nadwozie stanowi doskonałą podstawę do budowy wyjątkowo dynamicznego pojazdu z obniżonym poziomem hałasu wewnątrz kabiny pasażerskiej.
Znakomite osiągi modelu Genesis to zasługa nowego, 4.6-litrowego silnika V-8 Tau, który współpracuje z 6-biegową przekładnią automatyczną ZF z trybem manualnym SHIFTRONIC® oraz dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Silnik Tau generuje ponad 300KM, co powinno zadowolić klientów ceniących wysokie osiągi. Zespół napędowy pozwoli na przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej sześciu sekund. Jednostka Tau została również stworzona z uwzględnieniem przyszłej rozbudowy. Kolejne warianty silnika będą mogły mieć większą pojemność, możliwość zastosowania doładowania oraz innych technologii.
Genesis posiada zawieszenie, które jest jednym z najbardziej wyrafinowanych i zaawansowanych układów, jaki można odnaleźć w obecnych konstrukcjach w pełnym przedziale cenowym. Przednie, pięciowahaczowe zawieszenie zawiera górne i dolne wahacze łączące przednie koła z podwoziem. Ten wyrafinowany układ tworzy wirtualną oś sworznia zwrotnicy, która w dużym stopniu redukuje niepożądane ruchy kierownicy oraz zwiększa czułość układu. Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnych kół to równie zaawansowany układ, umożliwiający osiągnięcie precyzyjnej geometrii zawieszenia, co z kolei wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Potencjał zaawansowanego zawieszenia z przodu i z tyłu jest spotęgowany możliwością wyboru dynamicznych ustawień zawieszenia, dzięki którym każdy kierowca dostosuje charakterystykę prowadzenia samochodu do własnych potrzeb... lub pragnień.
Stylistyka modelu Genesis to progresywna interpretacja nowoczesnego, sportowego sedana z napędem na tylne koła. W celu odzwierciedlenia dynamicznych możliwości układu napędowego, Genesis łączy w sobie mocno wyprofilowane formy, które zawierają precyzyjne detale, naturalne materiały oraz innowacyjny system oświetlenia, zapewniający wyrafinowany styl segmentupremium.
Zgodnie z polityką koncernu Hyundai, polegającą na oferowaniu najbardziej zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, Concept Genesis zawiera systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, które zapobiegają wypadkom, a w razie kolizji zapewniają pasażerom pełne bezpieczeństwo. Model Genesis kontynuuje tradycję Hyundaia i w standardowym wyposażeniu zawiera układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC) z systemem kontroli trakcji, osiem poduszek powietrznych oraz aktywne zagłówki. Układ hamulcowy składa się z czterech tarcz wspomaganych systemem ABS oraz asystentem nagłego hamowania z układem międzyosiowego elektronicznego rozdziału sił hamowania EBD. Zarówno przednie jak i tylne hamulce wyposażone są w jednotłoczkowe zaciski współpracujące z tarczami o wymiarach 12,6 cala (przód) i 12,4 cala (tył).
System elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC)Zaawansowany tempomat adaptacyjnyOsiem poduszek powietrznychPodgrzewane / wentylowane siedzeniaReflektory typu HID z adaptacyjnym układem poziomowaniaPrzycisk Start uruchamiający silnikSystem nawigacji z kamerą cofaniaElektryczny hamulec ręcznyTechnologia BluetoothWejście USB / AUXOdbiornik HD Radio™XM Satellite Radio®System audio Infinity® Discrete Surround
Konfiguracja: sportowy sedan z silnikiem z przodu i napędem na tylne kołaRozstaw osi: 2935 mm / 115,6 calaDługość całkowita: 5004 mm / 197.0 caliSzerokość całkowita: 1862 mm / 73,3 calaWysokość całkowita: 1491 mm / 58,7 calaRozstaw kół, przód/tył: 1575 mm / 62,0 cale, 1580 mm / 62,2 calaKoła: 20-calowe, z lekkich stopówTyp silnika: V8Szacowana moc: powyżej 300KMSzacowany moment obrotowy: ponad 300 lb. ft.Pojemność: 4 627 cm3Blok silnika: Formowany pod wysokim ciśnieniem blok aluminiowyGłowica cylindra: aluminiowaMechanizm rozrządu zaworowego: dwa wałki rozrządu w głowicy - Dual Over Head Cam (DOHC)Układ rozrządu: system zmiennych faz rozrządu CVVTUkład dolotowy o zmiennej geometriiSystem wtrysku: wielopunktowy wtrysk paliwaŚr. cylindra x skok tłoka: 92 x 87Szacowane przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 6.0 sekundPrędkość maks.: 210 km/h (ograniczona)Zalecane paliwo: benzyna bezołowiowaTyp przekładni: 6-biegową przekładnia automatyczna ZF z trybem manualnym SHIFTRONICZawieszenie: Z przodu wielowahaczowe (5-wahaczowe) / Z tyłu wielowahaczowe (5-wahaczowe)Stabilizator (przód/tył): 26 mm/18 mmRozkład mas przód/tył: 53:47Układ hamulcowy: tarcze z przodu i tyłuŚrednica tarcz z przodu (mm / cale): 320 mm/ 12,6 cali wentylowane tarczeŚrednica tarcz z tyłu (mm / cale): 315 mm / 12,4 tarcze liteUkład kierowniczy: progresywane wspomaganie układu kierowniczegoPrzełożenie przekładni kierowniczej: 14,86