Właśnie w tych dniach kończy się produckja Hyundaia Elantra. Następca w salonach sprzedaży pojawi się najwcześniej w połowie przyszłego roku, sprzedawcom muszą więc wystarczyć samochody, które mają w swoich magazynach oraz mniejsze Accenty i większe Sonaty. Amerykanie znają już kształt nowej Elantry.
W Europie, już jesienią w Paryżu, zaprezentuje się model studyjny nawiązujący do Elantry. Pięciodrzwiowa karoseria będzie pod koniec roku 2007 dopełniona o wersję kombi, która wraca po przerwie generacyjnej, a gamę modelową zamknie w sezonie 2008 nowe coupe-cabrio.
Poniżej prezentujemy zdjęcia nowej Elantry, która będzie sprzedawana na rynku amerykańskim. Europejska wersja prawdopodobnie będzie się różnić tylko w detalach. Rozmiary auta wynoszą 4505 x 1775 x 1480 mm (aktualny model sprzedawany w Europie – 4520 x 1720 x 1425 mm), a rozstaw osi 2649 mm (starszy model 2610 mm)
W USA pod maską znajdzie się wyłącznie 4-cylindrowy silnik 2,0 CVVT (138 KM) połączony z 5-stopniową skrzynią manualną lub 4-stopniowym automatem. O bezpieczeństwo pasażerów dbają dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny boczne, ABS, EBD i hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
Design karoserii nawiązuje do nowego Santa Fe, a z poprzednią generacją nie ma wiele wspólnego. Stylistyka powstała przez połączenie wielu elips, design jest bardziej zaokrąglony, podobnie jak w Elantrze z drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych.
Większa szerokość i wysokość w porównaniu z poprzednią generacją umożliwiła zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Karoseria jest o 49% sztywniejsza, a zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i wielowahaczowe z ulepszonym stabilizatorem z tyłu dokładnie przebudowano.