Właśnie w tych dniach kończy się produckja Hyundaia Elantra. Następca w salonach sprzedaży pojawi się najwcześniej w połowie przyszłego roku, sprzedawcom muszą więc wystarczyć samochody, które mają w swoich magazynach oraz mniejsze Accenty i większe Sonaty. Amerykanie znają już kształt nowej Elantry.
W Europie, już jesienią w Paryżu, zaprezentuje się model studyjny nawiązujący do Elantry. Pięciodrzwiowa karoseria będzie pod koniec roku 2007 dopełniona o wersję kombi, która wraca po przerwie generacyjnej, a gamę modelową zamknie w sezonie 2008 nowe coupe-cabrio.
Poniżej prezentujemy zdjęcia nowej Elantry, która będzie sprzedawana na rynku amerykańskim. Europejska wersja prawdopodobnie będzie się różnić tylko w detalach. Rozmiary auta wynoszą 4505 x 1775 x 1480 mm (aktualny model sprzedawany w Europie – 4520 x 1720 x 1425 mm), a rozstaw osi 2649 mm (starszy model 2610 mm)
W USA pod maską znajdzie się wyłącznie 4-cylindrowy silnik 2,0 CVVT (138 KM) połączony z 5-stopniową skrzynią manualną lub 4-stopniowym automatem. O bezpieczeństwo pasażerów dbają dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny boczne, ABS, EBD i hamulce tarczowe na wszystkich kołach.
Design karoserii nawiązuje do nowego Santa Fe, a z poprzednią generacją nie ma wiele wspólnego. Stylistyka powstała przez połączenie wielu elips, design jest bardziej zaokrąglony, podobnie jak w Elantrze z drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych.
Większa szerokość i wysokość w porównaniu z poprzednią generacją umożliwiła zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Karoseria jest o 49% sztywniejsza, a zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i wielowahaczowe z ulepszonym stabilizatorem z tyłu dokładnie przebudowano.
Galeria zdjęć
Hyundai Elantra kończy karierę, narazie bez następcy
Hyundai Elantra kończy karierę, narazie bez następcy
Hyundai Elantra kończy karierę, narazie bez następcy
Hyundai Elantra kończy karierę, narazie bez następcy