Majestatycznie wyrzeźbione, nowoczesne nadwozie pojazdu z płynnymi liniami podkreślającymi charakter marki, odzwierciedla siłę i zdecydowany wizerunek modelu Genesis. Opracowywany na przestrzeni czterech lat pod kryptonimem BH, Genesis wymagał zainwestowania 500 miliardów wonów (około 600 milionów dolarów).

- Genesis jest dumą koncernu Hyundai i symbolizuje naszą determinację do wejścia na konkurencyjny rynek luksusowych pojazdów, który jest obecnie zdominowany przez Europejczyków. Genesis umocni naszą pozycję jako lidera koreańskiego przemysłu motoryzacyjnego i utoruje nam drogę do podbicia rynku światowego - powiedział przewodniczący Chung Mong-Koo.

Stawiając Mercedesa klasy E, BMW serii 5 oraz Lexusa GS jako punkt odniesienia, zespół inżynierów pracujących nad projektem Genesis zerwał z ponad dwudziestoletnią tradycją montowania napędu na przednią oś na rzecz napędu na tylne koła. Dzięki nowej architekturze, Genesis może poszczycić się niemal idealnym rozkładem masy między przodem, a tyłem wynoszącym 53:47, dzięki któremu samochód odznacza się optymalnymi właściwościami jezdnymi.

Innowacyjny proces produkcji nadwozia

Genesis jest produkowany w fabryce koncernu w Ulsan w specjalnie wybudowanym do tego celu obiekcie wykorzystującym najnowocześniejsze technologie. Jedną z tych technologii jest proces klejenia elementów nadwozia, który zastępuje tradycyjne spawanie. Zastosowanie techniki podwójnego łączenia elementów – klejenie i spawanie – pozwala na uzyskanie znacznie sztywniejszego nadwozia niż w przypadku łączenia części nadwozia za pomocą spawów.

W konwencjonalnym procesie budowania samochodów wykorzystuje się zgrzewanie punktowe, jednak w przypadku modelu Genesis zerwano z tą tradycją. Najważniejsze elementy nadwozia łączone są za pomocą spoiwa, które tworzy bardzo wytrzymałe wiązanie chemiczne. Elementy te są dodatkowo wzmacniane przez tradycyjne zgrzeiny punktowe, dzięki czemu nadwozie uzyskuje dużo większą sztywność.

Nadwozie modelu Genesis charakteryzuje się o 12~14 procent wyższą sztywnością skręcania niż BMW serii 5, Mercedes-Benz klasy E czy Lexus LS. Co więcej, nadwozie samochodu uzyskuje większą sztywność skręcania mimo niższej od konkurencji wagi szkieletu pojazdu.Sztywna struktura nadwozia pozwoliła inżynierom koncernu Hyundai na osiągnięcie dwóch z natury sprzecznych celów: doskonałych właściwości jezdnych i precyzyjnego sterowania w połączeniu z komfortową i cichą charakterystyką prowadzenia. Wytrzymałość nadwozia zapewniają ponadto dwa gatunki wysoce wytrzymałej stali.

Napęd

Do napędu modelu Genesis może posłużyć jeden z dwóch dostępnych silników benzynowych: 3.3-litrowy V-6 Lambda (262KM, który zadowala się 10 litrami paliwa na 100 km) lub większy, 3.8-litrowy V-6 (290KM i spalanie na poziomie 9,6 litra na 100 km). W późniejszym terminie do gamy silnikowej dołączy jednostka V-8 Tao o pojemności 4.6-litra.

W celu dostarczenia mocy w jak największym zakresie prędkości obrotowej, silnik V-6 Lambda wyposażono w układ zmiennych faz rozrządu CVVT oraz nowy system zmiennej długości kanałów dolotowych VIS, który pozwala cylindrom „oddychać pełną piersią” zarówno przy niskich, jak i wysokich obrotach. Wszystko to zapewnia doskonałe przyspieszenie ze startu zatrzymanego, doskonałą elastyczność oraz niskie zużycie paliwa. Bloki oraz głowice cylindrów obydwu silników V-6 wykonane zostały z ze stopu aluminium, co zapewnia odpowiednią wydajność termiczną. Dodatkowym atutem jest zastosowanie bezobsługowego łańcucha napędu rozrządu.

Skrzynka biegów

Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni Asin SHIFTRONIC z nadbiegiem pozwalającym na obniżenie zużycia paliwa podczas jazdy po autostradzie. Przekładnia zapewnia płynne zmiany biegów, a poszczególne przełożenia zostały idealnie dopasowane do charakterystyki silnika, łącznie z długim przełożeniem szóstego biegu, pozwalającym na cichą i oszczędną jazdę ze stałą prędkością.

Kierowca może wybrać tryb SHIFTRONIC® poprzez przesunięcie drążka skrzyni biegów w osobne położenie. Popchnięcie drążka do przodu lub pociągnięcie go do tyłu spowoduje wówczas zmianę biegu w górę lub w dół, co zapewnia jeszcze większą kontrolę nad pojazdem.

Bezpieczeństwo

Genesis w standardowym wyposażeniu posiada układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC), osiem poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne umieszczone z przodu i z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących na przednich i na tylnych siedzeniach) oraz aktywne zagłówki.

W modelu Genesis zadebiutuje także elektroniczny system aktywnych zagłówków, które zostały uznane przez Amerykański Instytut Bezpieczeństwa Drogowego za urządzenia przyczyniające się do ograniczenia urazów kręgosłupa spowodowanych szarpnięciem.

Genesis posiada osiem ultradźwiękowych czujników umieszczonych w przednim i tylnym zderzaku. W połączeniu z tylną kamerą cofania, czujniki pomagają określić odległość pojazdu od przeszkód podczas parkowania.

Inteligentny tempomat Smart Cruise Control zawiera radar, dzięki któremu Genesis utrzymuje odpowiednią prędkość w stosunku do pojazdu jadącego z przodu.

12,6-calowe przednie tarcze posiadają jednotłoczkowe zaciski; tylne tarcze o średnicy 12,4 cala również posiadają zaciski jednotłoczkowe (w modelach V-6).

Zawieszenie

Przednie, pięciowahaczowe zawieszenie zawiera górne i dolne wahacze łączące przednie koła z podwoziem. Układ tworzy wirtualną oś sworznia zwrotnicy, która w dużym stopniu redukuje niepożądane ruchy kierownicy oraz zwiększa czułość układu.

Pięciowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnych kół to równie zaawansowany układ, umożliwiający osiągnięcie precyzyjnej geometrii zawieszenia, co z kolei wpływa na znaczną poprawę komfortu jazdy i prowadzenia. Potencjał zawieszenia z przodu i z tyłu jest spotęgowany możliwością wyboru dynamicznych ustawień, dzięki technologii Amplitude Selective Dampers (ASD).

Technologia ASD, zaadoptowana przez Lexusa, BMW i Mercedesa, optymalizuje kontakt zawieszenia z podłożem oraz polepsza komfort jazdy i precyzję prowadzenia bez negatywnego wpływu na prowadzenie.

Zaawansowane technologie

W modelu Genesis zastosowano ksenonowe reflektory HID. Reflektory posiadają również funkcję automatycznego poziomowania, dzięki której wiązka emitowanego światła cały czas pozostaje na tym samym poziomie bez względu na obciążenie pojazdu. Światła ksenonowe HID doświetlają także zakręty.

Inne innowacyjne technologie zastosowane w modelu Genesis:

* System informacyjny DIS (Driver Information System) z 30GB dyskiem twardym oraz przyjaznym użytkownikowi multimedialnym pokrętłem, dającym natychmiastowy dostęp do nawigacji satelitarnej, systemu audio (CD/DVD/MP3 oraz urządzeń typu i-Pod), telefonu komórkowego z systemem Bluetooth oraz telewizji DMB. Oprogramowanie wszystkich funkcji systemu DIS może zostać łatwo uaktualnione, co daje użytkownikowi szybki dostęp do najnowszych informacji.* System dźwięku premium firmy Lexicon® z 17 głośnikami oraz 12-kanałowym wzmacniaczem LOGIC 7® o mocy 528W. Jedynymi samochodami, w których zastosowano nagłośnienie firmy Lexicon® są Rolls Royce Phantom i Hyundai Genesis.* Elektroniczny hamulec postojowy: naciśnięcie przycisku powoduje zaciągnięcie/zwolnienie hamulca.* Auto-Hold Brakes: funkcja eliminująca potrzebę wciskania pedału hamulca podczas postoju; hamulce są automatycznie zwalniane po wciśnięciu pedału gazu.* Inteligentny tempomat utrzymujący stałą odległość od jadącego z przodu samochodu dzięki wykorzystaniu fal radarowych.* Inteligentny kluczyk z sensorem zbliżeniowym pozwalający na uruchomienie i wyłączenie samochodu poprzez naciśnięcie przycisku.* Najnowocześniejsze, sportowo zestrojone zawieszenie firmy Sachs z systemem elektronicznej regulacji prześwitu, który dostosowuje wysokość zawieszenia do prędkości samochodu.

Trzy poziomy wyposażenia

Genesis jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Grand, Luxury i Royal.

Cena wersji Grand wyposażonej w silnik Lambda o pojemności 3.3-litra będzie wynosiła w Korei 40,5 miliona wonów (około 44 000 dolarów łącznie z podatkiem przy kursie dolara wynoszącym 920 wonów). Cena topowej wersja Royal będzie kształtowała się na poziomie 52,8 miliona won (58,3 miliona z pakietem VIP).

Genesis objęty będzie programem 3-letniej gwarancji (60 000 km) na samochód i 5-letniej gwarancji (100 000 km) na zespół napędowy. Nabywcy modelu Genesis zostają również członkami ekskluzywnego Genesis Purple Club, który ustanowi całkowicie nowy poziom obsługi właścicieli ekskluzywnych samochodów.

Tegoroczny plan zakłada sprzedaż 35 000 pojazdów w Korei i 20 000 samochodów na rynkach eksportowych, takich jak Ameryka Północna, Chiny i Bliski Wschód. W przyszłym roku koncern planuje sprzedaż 80 000 sztuk, z czego 45 000 przeznaczonych jest na eksport. Genesis pojawi się w północnoamerykańskich salonach sprzedaży w czerwcu, a do sprzedaży w Chinach wejdzie w drugiej połowie roku.