To ogromny sukces Hyundaia w Europie, który udowodnił, że wkład wniesiony w wykreowanie i wprowadzenie na trudny do zdobycia europejski rynek samochodu odpowiadającego gustom i potrzebom europejskich klientów, został zauważony i doceniony.

Na uwagę zwraca fakt, że zwycięski i30 uzyskał największą w historii hiszpańskich edycji „Car of the Year” (zapoczątkowanych w 1973 roku) przewagę w punktacji w stosunku do pozostałych kandydatów: Hyundai i30 zdobył 220 punktów, drugi Fiat 500 – 52 punkty, a trzeci Ford Mondeo – 36 punktów.

„Car of the Year” jest jedną z najbardziej prestiżowych nagród w hiszpańskiej branży motoryzacyjnej. Wybierając Samochód Roku 2008, jury zgromadziło się już po raz 36.

Jury składa się z 52 dziennikarzy działających w różnych mediach (m.in. prasa, TV, radio, agencje prasowe, główne domy wydawnicze). Jurorzy oceniali wszystkie elementy aut, jak nadwozie, wnętrze, niezawodność, osiągi i bezpieczeństwo. Oceniali również sytuację na rynkach docelowych, wolumen produkcji, cenę, itp. W wyścigu do tytułu hiszpańskiego Samochodu Roku 2008 wzięły udział wszystkie nowe modele, które miały swoją premierę w 2007 roku. Ubiegły rok był szczególnie bogaty w interesujące, ważne dla producentów nowości, jak Ford Mondeo, Renault Laguna, Toyota Auris, Peugeot 308, Fiat 500 i wiele innych.

Pierwszy raz w historii hiszpańskich edycji „Car of the Year”, tytuł zdobył producent z Azji. Do tej pory nagroda zawsze trafiała do producentów europejskich.