Wersję kombi i40 poznaliśmy oficjalnie wcześniej na marcowej wystawie w Genewie. Oba warianty zostały zaprojektowane z europejskim centrum R&D Hyundaia w niemieckim Russelsheim.
Zastosowaliśmy wyraziste, płynne linie na całej długości samochodu, aby i40 miał mocno wyróżniający wygląd - powiedział Thomas Bürkle, główny projektant w Hyundai Motor Europe Technical Centre. Chcieliśmy odejść od typowej dla sedna trójbryłowej sylwetki, aby stworzyć samochód o dynamicznym i sportowym zacięciu. Dzięki nisko poprowadzonej linii dachu i40 sedan ma w sobie coś z charakteru coupe – dodał.
Do napędu i40 przewidziano cztery silniki – dwa benzynowe (1.6/135 KM i 2.0/177 KM) oraz dwa wysokoprężne (1.7 o mocach 116 i 136 KM). Koreański producent szacuje, że Diesle będą stanowić 65 proc. sprzedaży. Standardowo wszystkie jednostki współpracują z 6-stopniową przekładnią manualną. Opcjonalnie, w dwóch najmocniejszych wariantach napęd na przednie koła może przenosić 6-biegowy „automat”. Poza 177-konnym motorem pozostałe silniki mogą być wyposażone w system start-stop ISG.
Wprowadzenie tego samochodu w wersji sedan to kolejny krok na drodze podboju rynku europejskiego przez model i40, będące naturalnym uzupełnieniem bardzo pozytywnego przyjęcia wersji wagon podczas targów w Genewie. Samochód ma nie tylko wyjątkowy design, ale zapewnia także maksymalny komfort, co zdecydowanie wyróżnia go na tle innych konkurentów segmentu D – powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe.
Auto ma oferować wysoki komfort podróżowania, dzięki dużemu rozstawowi osi (2,77 m), a co za tym idzie pojemnej kabinie. i40 sedan mierzy 4740 mm długości, 1815 mm szerokości i 1470 mm wysokości. Pojemność bagażnika wynosi nieco ponad 500 litrów.
Jeśli chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa, to nowy Hyundai będzie wyposażony w serii we wszystkie systemy, taie jak: ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu). W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek bezpieczeństwa.
Motor | 1,6 GDI | 2,0 GDI | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi |
Przekładnia | 6M | 6M (6A) | 6M | 6M (6A) |
Pojemność skokowa [cm3] | 1591 | 1999 | 1685 | 1685 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW/obr./min] | 99/6300 | 130/6500 | 85/4000 | 100/4000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 164/4850 | 208/4700 | 260/1250-2750 | 325/2000-2500 |
Prędkość maksymalna [km/h] | 194 | 208 | 189 | 197 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 11,6 | 9,7 | 12,9 | 10,6 |
W polskich salonach sprzedaży Hyundai i40 kombi ma pojawić się we wrześniu. Być może premiera modelu z czterodrzwiowym nadwoziem nastąpi w tym samym czasie. Ceny obu odmian nie są jeszcze znane.