Marka Hyundai poprawiła swój wynik sprzed roku o trzy miejsca, pokonując tak znanych konkurentów, jak Porsche, Lexus i Nissan.

Siła marki Hyundai Motor Company szybko rośnie. Od 2005 roku, czyli momentu pojawienia się w prestiżowym rankingu najlepszych marek świata, kiedy zajęła 84. miejsce, Hyundai konsekwentnie zwiększa swoją wartość. W 2006 roku Hyundai był 75, a w tym roku 72. z wyceną na poziomie 4,5 miliarda dolarów. Wartość marki wzrosła z roku na rok o 9 procent.

W rankingu wartości marek motoryzacyjnych 2007 Hyundai zajmuje ósmą pozycję przed Porsche, Lexusem i Nissanem.

- Proces zarządzania marką jest wsparty ciągłą poprawą jakości naszych produktów oraz zróżnicowaniem gamy modelowej – powiedział wiceprezes ds. strategii marki, Brandon Yea.

Postrzeganie marki Hyundai przez klientów zmienia się z powodu gwałtownego wzrostu jakości samochodów. Ten proces napędza także stały wzrost sprzedaży oraz zwiększa zaufanie do marki zarówno klientów, jak i dilerów.

Dążenie firmy Hyundai do równowagi między rozwojem ilościowym i jakościowym sprawiło, że zarządzanie marką stało się priorytetem. Ten cel jest realizowany na wielu poziomach poprzez wywieranie wpływu na dobór stylistyki, marketing i komunikację, jak również sprzedaż i obsługę posprzedażną.

Ranking Interbrand 2007:(kolejno: miejsce w rankingu motoryzacyjnym, marka, miejsce w Top 100 - wartość)

1. Toyota (6 – 32,1 mld USA);2. Mercedes Benz (7 – 23,6 mld USD);3. BMW (13 – 21,6 mld USD);4. Honda (19 – 18 mld USA);5. Ford (41 – 9 mld USA);6. Volkswagen (54 – 6,5 mld WUS);7. Audi (68 – 4,9 mld USA);8. Hyundai (72 – 4,5 mld USA);9. Porsche (75 – 4,2 mld USA);10. Lexus (92 – 3,4 mld USA);11. Nissan (98 – 3,1 mld USA).