Logo
WiadomościAktualnościIAA Frankfurt 2007: AC Schnitzer GP3.10 - dziesięciocylindrowe coupé na gaz

IAA Frankfurt 2007: AC Schnitzer GP3.10 - dziesięciocylindrowe coupé na gaz

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

AC Schnitzer podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem zaprezentuje coś, co przed laty było nie do pomyślenia w tej klasie samochodów.

IAA Frankfurt 2007: AC Schnitzer GP3.10 - dziesięciocylindrowe coupé na gaz
Zobacz galerię (32)
Auto Świat
IAA Frankfurt 2007: AC Schnitzer GP3.10 - dziesięciocylindrowe coupé na gaz

Wszystko wskazuje na to, że zbliża się moment, gdy nawet tak poważny producent jak Porsche będzie musiał pomyśleć o wprowadzeniu do swojej oferty pojazdów z silnikami spalającymi paliwa alternatywne. AC Schnitzer, znany niemiecki tuner samochodów marki BMW podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem przedstawi już taką propozycję.

Coupé BMW Serii 3 otrzymało dziesięciocylindrową jednostkę napedową z BMW M5/M6. Emisja szkodliwych spalin z tego pięciolitrowego silnika osiągnęła wyjątkowe granice i firma Cach w celu ich obniżenia zaproponowała zastosowanie do tej jednostki instalacji LPG.

Pierwszą korzyścią jest obniżenie wydechu CO2 w kombinowanej eksploatacji o 15 procent. Jednostka ta nie traci przy tym swoich znakomitych parametrów, a także może być zasilana benzyną. Pojazd z silnikiem 5.0 V10 o mocy 406 kW i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, wyposażony jest w dodatkowy 80 l zbiornik na gaz oraz standardowo posiada 60 l na benzynę.

Dynamiczne własności prototypu AC Schnitzer nie czynią producentowi wstydu. Z 0 do 100 km/h AC Schnitzer GP3.10 przyspiesza w ciagu 4.5 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 200 km/h osiąga w ciągu 13,9 sekundy od startu, a maksymalną 320 km/h.

Showcar w cenie 198 tys. euro nie jest jednak przeznaczony do produkcji seryjnej, ale zainteresowanie przyszłych użytkowników może to jeszcze zmienić.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: