Nowy koncepcyjny roadster ośrodek IDEA Institute prezentuje z kilku powodów. Tym najważniejszym jest jubileusz 30-lecia firmy. Zarazem IDEA chce przypomnieć, że w najbliższym czasie otworzy filię w Brazylii i podkreślić, iż Turyn ogłoszono w tym roku światowym miastem kultury. Studium ERA zaprezentowano podczas konferencji Automotive News Europe w Turynie.
Ośrodek IDEA Institute założył w roku 1978 Franco Mantegazza. Siedziba firmy znajduje się na przedmieściach Turynu, oprócz tego IDEA ma swoje filie w Chinach, Francji, Rumunii oraz zespół konstruktorów w Indiach. IDEA oferuje usługi w zakresie projektowania nowych samochodów i motocykli od początkowego stadium w postaci projektu, poprzez makietę i opracowanie technologii produkcji, po produkcję prototypu i jego przetestowanie. Firma udzielała się m. in. przy opracowaniu modeli Fiat Tipo, Nissan Terrano II czy Daihatsu Move. IDEA współpracuje również z chińskimi producentami samochodów czy włoskimi producentami motocykli Cagiva i Ducati. Obecnie IDEA Institute zatrudnia 400 osób i osiąga roczne obroty rzędu 40 mln euro. Od roku 2000 jest częścią szwajcarskiego Rieter Group.
Studium ERA ma rozmiary zewnętrzne 4300 x 1840 x 920 mm i rozstaw osi 2560 mm. Samochód może być osadzony 4- lub 6-cylindrowym silnikiem. Możliwe są dwie konfiguracje – silnik zamontowany podłużnie i napęd na tylną oś lub silnik zamontowany poprzecznie i napęd na przód. Maksymalna przewidziana moc wynosi 221 kW (300 KM). Skrzynia biegów może być 5-stopniowa manualna lub 6-stopniowa sekwencyjna. Według wybranego układu napędowego masa roadstera IDEA ERA miałaby wynosić 1500-2000 kg.