W ciągu ostatnich trzech lat liczba osób poszukujących samochodów w Internecie zwiększyła się o ponad 20% - w 2003 roku szacowano, że co trzecia osoba jest zainteresowana kupnem lub sprzedażą auta przez takie medium.

Jak podaje w swoim raporcie EurotaxGlass’s, za wzrost popularności sieci komputerowej odpowiedzialna jest przede wszystkim coraz bogatsza liczba ofert samych użytkowników, którzy mogą je zamieszczać w specjalnych serwisach, jak również większe zaangażowanie dealerów samochodowych, wystawiających swoje pojazdy w wirtualnych salonach. Ponadto Internet daje możliwość szybkiej konfiguracji samochodów np. pod względem ceny, rocznika samochodu czy też marki i modelu. Takie narzędzia dają możliwość dokładnej selekcji aut, która w realnych warunkach byłaby trudna do przeprowadzenia.

Rynek internetowy przyczynia się również do polepszenia konkurencyjności prezentowanych ofert. Takie rozwiązanie dobre jest dla klientów, gorsze natomiast dla dealerów samochodowych, którzy nie mogą wystawiać samochodów do sprzedaży powyżej pewnej średniej ceny.

"Sądzimy, że około 75% wszystkich używanych samochodów, które oferowane są przez dealerów znajdują się w wirtualnych salonach" - komentuje wyniki badań Adrian Rushmore, przedstawiciel pionu zarządzającego w EurotaxGlass’s. "Dzięki nowym rozwiązaniom Internetu zarówno kupujący jak i sprzedający samochody mogą podejmować bardziej trafne decyzje niż kiedykolwiek wcześniej."

“Z drugiej strony popularność takiego kanału transakcyjnego zmusza dealerów samochodowych do obniżania cen do bardzo krytycznego dla nich pułapu opłacalności. Poza tym właściciele takich wirtualnych salonów chcąc oferować swoim klientom lepsze warunki kupna pojazdów muszą być coraz lepiej poinformowani o ofertach konkurencji" - konkluduje Rushmore.

Według analityków EurotaxGlass’s w ciągu kolejnych lat może dojść do sytuacji kiedy kupno używanego samochodu będzie zależało w głównej mierze od jakości i umiejętności wyszukiwania ofert niż od dobrego wyczucia klientów. Kolejną ważną informacją jest to, że ciągła rywalizacja ofert będzie wywierała na kupujących i sprzedających podniesienie jakości i zrównoważenie cen danego dobra.

Zobacz oferty aut nowych i używanych w mojeauto.pl

MotoEkspert mojeauto.pl - Wszystko o zakupie samochodu używanego

Czytaj także:

Motoryzacyjne plany internautów 2006-09-06