Najnowsze wydanie Iveco Daily słynie z różnych wariantów nadwozia o pojemności ładunkowej od 7 do 17 m3. Standardowo wykorzystywany jest napęd tylnych kół, ale w ofercie są też wersje 4x4. Silniki pochodzą z własnego centrum rozwojowego, które podlega dywizjiFPT (Fiat Powertrain Technologies). Podstawowy turbo diesel ma pojemność skokową 2,3 litra oraz moc 71, 85 i 100 kW, a najnowsze wersje 78 kW i 93 kW. Wszystkie z nich spełniają normę Euro 4, podobnie jak jednostki 3,0 l o mocy 108 kW i 130 kW. Cala paleta tych jednostek wyposażona jest w system recyrkulacji gazów wydechowych.
Kolejną nowością są jednostki o pojemności 3,0 l, które zaprojektowano według standardu EEV (Environmentally Friendly Enhanced Vehicle) o mocy 125 i 203 kW (od wiosny 2010 roku), spełniające wymogi Euro 5. Oba mają system EGR oraz filtr cząsteczek stałych.
W ofercie znajdzie się także wersja na gaz ziemny (CNG) z trzylitrowym silnikiem o mocy 100 kW. Varianta Natural Power ma dodatkowy zbiornik na 14 l benzyny (rezerwa). Ta jednostka spełnia normę Euro 6 i wyposażona jest w sześciostopniową przekładnię automatyczna AGile z możliwością sterowania manualnego.
Iveco zajmuje się też rozwojem pojazdów użytkowych z zerowa emisją spalin. Pierwszy Daily z napędem elektrycznym zaprezentowano już w 1986 roku. Nowe modele są już gotowe do produkcji seryjnej. Ich sercem jest asynchroniczny silnik trójfazowy o mocy 30 kW (model 35S) i 40 kW (model 40C), ale moc ta może być dwukrotnie większa. Zasilanie zapewniają akumulatory NaNiCl2, które stworzyła firma Zebra. Ich pełne naładowanie trwa osiem godzin, a pojazd może pokonać dystans 90-130 km. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 70 km/h.