- W roku 2010 świętujemy naszą przeszłość i 75 lat projektowania i budowania samochodów będących zwieńczeniem sztuki tworzenia pojazdów. Świętujemy również obietnicę przyszłości i premierę całkowicie nowego XJ. W ciągu zaledwie trzech lat przeprowadziliśmy całkowitą rewitalizację oferty modelowej marki Jaguar wypuszczając na rynek trzy piękne i szybkie samochody - mówi Mike O'Driscoll, Dyrektor Zarządzający Jaguar Cars.

Zaledwie kilka lat temu firma Jaguar postanowiła odtworzyć wizerunek marki i tchnąć nowe życie w ofertę modelową. To postanowienie zrealizowano w roku 2008 wraz z wprowadzeniem całkowicie nowego, nagradzanego modelu XF. Ten czterodrzwiowy pięciomiejscowy samochód posiada wygląd coupe i serce sportowego bolidu.

W roku 2009 Jaguar pracował nad przebudową modelu XK w wersji coupe i kabriolet, tworząc w rezultacie jeden z najwspanialszych na świecie samochodów typu grand tourer. A w roku 2010 rozpoczyna się sprzedaż przełomowego XJ.

- Prace rozwojowe nad naszą nową ofertą modelową są częścią zmian, dzięki którym Jaguar staje się tą samą firmą o nowoczesnym sportowym charakterze, jaką była za czasów naszego założyciela Sir Williama Lyonsa – firmą, która zasłynęła z tworzenia samochodów nowatorskich, ekscytujących i zawsze oryginalnych - dodaje Mike O'Driscoll.

- Projektując Jaguara przez następne 75 lata musimy być pełni szacunku do tych 75 lat, które upłynęły. Musimy o nich pamiętać. Ale jednocześnie musimy nadal poszerzać granice technologii, luksusu i sportowego stylu.Projektowanie nowoczesnych samochodów o wyglądzie przyciągającym spojrzenia i magnetyzmie przyspieszającym bicie serca miało przez wszystkie te lata zasadnicze znaczenie dla marki Jaguar. Udany projekt powinien wytrzymać próbę czasu, trwając na piedestale pośród przemijających mód. Jaguar posiada szereg samochodów, które były ikoną w dniu swojej inauguracji rynkowej i pozostały nią do dziś – to dowód dziedzictwa Jaguara polegającego na tworzeniu pięknych, szybkich samochodów. Spojrzenie na teraźniejszość pod znakiem XK, XJ i całkowicie nowego XJ oraz perspektywa na przyszłość dowodzi, że będziemy nadal wprowadzać innowacyjne rozwiązania i ustanawiać standardy i to nie tylko standardy projektowania samochodów, ale w całym sektorze projektowania dóbr luksusowych z najwyższej półki - wyjaśnia Ian Callum, Dyrektor działu projektów.

Sir William Lyons założył produkującą wózki boczne do motocykli firmę Swallow Sidecars w roku 1922, a w latach 1920-tych i wczesnych 1930-tych produkował już wózki oraz samochody noszące nazwę „SS”.

W czasie inauguracji rynkowej całkowicie nowego modelu SS 100 w roku 1935, Sir William zapragnął nowej, poruszającej nazwy dla swojej firmy. Po konsultacjach z agencją reklamową, Sir William wybrał nazwę „Jaguar" i tak model SS 100 stał się pierwszym na świecie Jaguarem.

Nazwa „Jaguar” była idealnym wyborem – przywodziła na myśl kocią grację, elegancję, moc i zwinność, która wyróżniała samochody Lyons’a. Sir William powiedział kiedyś, że „samochód to dzieło ludzkich rąk, któremu najbliżej do żywej istoty”. Ta myśl wytrzymała próbę czasu.Nowa nazwa marki stanowiła kwintesencję wszystkich samochodów, które Jaguar stworzył od tamtego czasu.

Na przestrzeni lat Jaguar zbudował wiele światowych ikon motoryzacji: XK120, wprowadzony w późnych latach 1940-tych, stał się sensacją natychmiast po wypuszczeniu na rynek i najwspanialszym samochodem sportowym tamtego okresu; wyścigowe C Type i D Type, które pojawiły się po nim zdominowały wyścigi samochodowe w latach 1950-tych; E-Type, wypuszczony na rynek we wczesnych latach 1960-tych, nazywany najpiękniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek zbudowano, był definicją całej generacji samochodów. Samochody sportowe zawsze definiowały markę Jaguar, ale firma ta zbudowała również niemało pamiętnych sedanów, takich jak Mark II we wczesnych latach 1960-tych oraz renomowana linia modeli XJ.

Na przestrzeni tego roku firma Jaguar będzie świętować 75 rocznicę swojego istnienia w najznakomitszych na świecie okolicznościach: w tym na takich imprezach, jak Goodwood Festival of Speed and Revival w Wielkiej Brytanii; Concours D’Elegance w Pebble Beach w USA, oraz na klasycznej imprezie rajdowej Mille Miglia we Włoszech. Jaguar wraca również na tor wyścigowy wystawiając nowy model Jaguar RSR XKR GT2 oraz weźmie udział w wyścigu American Le Mans Series (ALMS).