Planowane w Unii Europejskiej rygorystyczne normy emisyjne w połączeniu z rosnącymi cenami paliw zmuszają producentów do radykalnych zmian w ich dotychczasowej filozofii. Nie inaczej sytuacja wygląda u tradycyjnej brytyjskiej firmy Jaguar. Jej konstruktorzy pracują właśnie nad zamontowaniem 6-cylindrowego turbodiesla pod maskę sportowego coupe XK. Pojemność silnika miałaby jednak zwiększyć się z 2,7 do 3,0 l.
Podstawowa jednostka 2,7 l oferuje moc 152 kW (207 KM) przy 4000 obr./min i moment obrotowy 435 Nm. Model XF osiąga z tym silnikiem średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 7,5 l/100 km. Jednostka w XK będzie oczywiście nieco mocniejsza, ale średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć granicy 8 l/100 km.
Galeria zdjęć
Jaguar planuje wysokoprężną wersję coupe XK
Jaguar planuje wysokoprężną wersję coupe XK
Jaguar planuje wysokoprężną wersję coupe XK
Jaguar planuje wysokoprężną wersję coupe XK
Jaguar planuje wysokoprężną wersję coupe XK