Tegoroczna edycja była świetną okazją do zaprezentowania kultowych modeli Jaguara w idealnym dla nich środowisku – rywalizacji z innymi sportowymi klasykami na krętych drogach. We Włoszech Jaguara reprezentowało aż 27 załóg, w tym między innymi niezwykłe ikony motoryzacji: XK120, C-type i D-type.

Mille Miglia to jeden z najbardziej prestiżowych rajdów samochodów zabytkowych na świecie. W tegorocznej edycji Polska miała również swoją reprezentację. Nasi rodacy jechali 55-letnim Jaguarem XK 140, a Tadeusz Wesołowski i Paweł Nawrocki jako pierwszy zespół z Polski ukończyli ten rajd.

Poza wystawionymi załogami Jaguar wspiera Sixt, oficjalnego sponsora wyścigu. Wparcie polegało na dostarczeniu 25 Jaguarów XF, które służyły ekipom zabezpieczającym i technicznym podczas Mille Miglia 2010.

Słynne modele Jaguara biorące udział w tegorocznej edycji Mille Miglia:

1950 Jaguar XK120, dwumiejscowy kabriolet – model, który ugruntował pozycję Jaguara jako jednego z najlepszych producentów samochodów sportowych. Model wygrywał wiele ważnych zawodów. Obecny na Mille Miglia 2010 samochód m.in. zdobył tytuł Golden Cup for the car, pierwszy w historii istnienia wyścigów Tulip Rally w Holandii.

1953 Jaguar C-type – ten model Jaguara jako pierwszy w historii marki wygrał wyścig Le Mans w 1951 roku. Wygrał go także w 1953 roku osiągając rekord średniej prędkości całego wyścigu ponad 100 mil/godzinę.

1956 Jaguar D-type „Long Nose” – następca C-type’a, fabrycznie budowany jako samochód wyścigowy. Pierwszy samochód, przy projektowaniu którego brano pod uwagę aerodynamikę. W 1957 roku na sześć pierwszych miejsc w wyścigu Le Mans, pięć należało do Jaguara D-type.