Łatwo odgadnąć, co ukrywa się za skrótami XE, C-XE i C-XJ. Nadejście nowej generacji flagowca XJ zaplanowano na rok 2010. Zarejestrowane właśnie oznakowanie C-XJ pojawi się na wersji koncepcyjnej tego modelu, która zadebiutuje w przeciągu przyszłego roku na którymś z dużych salonów samochodowych. Wraz ze zbliżającym się terminem prezentacji nowego modelu pojawia się coraz więcej zdjęć zamaskowanego XJ.

Nie mniej ciekawie prezentują się litery XE. Ratan Tata, nowy właściciel spółki Jaguar, powiedział na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, że chętnie poszerzyłby ofertę marki o zupełnie nowy model. Samochód miałby nawiązywać do legendarnego modelu E-Type, gdyż XJS i XK uważać można raczej za samochody klasy GT, podczas gdy nowy model miałby być sportowym samochodem z prawdziwego zdarzenia.

Najbardziej realnym urzeczywistnieniem tej wizji był dotychczas koncept F-Type z roku 2000. Tata zdecydował się ożywić ten projekt i przygotować wersję seryjną auta, która na rynek powinna trafić w roku 2012. Sportowe XE będzie najmniejszym modelem brytyjskiej marki. Premierę wersji seryjnej poprzedzi prezentacja konceptu C-XE.

W najbliższym czasie Jaguar zaprezentuje topową wersję XF z przydomkiem R. W internecie pojawiły się również nieoficjalne informacje o przygotowywanym 2-miejscowym kabriolecie na bazie skróconej platformy modelu XJ. Na razie nie są jednak znane żadne szczegóły dotyczące tego samochodu.