Po wprowadzeniu na rynki europejskie samochodu Kia Sportage po Optimie można spodziewać się wiele dobrego. Co prawda model ten skierowany jest na bardziej konserwatywnych odbiorców, ale ma wszystko co auta klasy średniej powinno mieć.
Może podobać się design nadwozia, który stworzono z myślą o amerykańskim i europejskim rynku. Jeszcze bardziej zaskakuje nas nowoczesne i bardzo funkcjonalne wnętrze. Już na pierwszy rzut oka dostrzegamy w nim luksus, który śmiało można porównywać nawet z liderem tego segmentu Volkswagenem Passatem.
Kia zastosowała najlepszej jakości materiały. Wnętrze zaprojektowano nowocześnie, a przy tym funkcjonalnie. Siedzenia zadowolą amerykańskiego użytkownika, gdyż są szerokie i z dobrym trzymaniem bocznym. Do tego wszystkiego gustownie dobrana tapicerka. Dużo miejsca mają pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach. Nawet, gdy przednie fotele przesunięte są maksymalnie do tyłu.
Pod względem mechanicznym Kia Optima ma wiele wspólnego z Hyundaiem i40, ale jest samochodem dłuższym o 10 cm, z czego 7 cm przypada na wydłużony rozstaw osi.
Koreańska wersja Kia Optima napędzana jest czterocylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 2.4 l współpracującym z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Podczas jazd testowych zarówno jednostka napędowa jak i przekładnia pracowały bez zastrzeżeń. Szkoda, że w takiej konfiguracji nie znajdzie się w europejskiej wersji, gdzie producent przewidział inne silniki, a przede wszystkim oszczędne wysokoprężne. W europie będą to: silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 170 KM oraz diesle: 1.7 i 2.0 CRDi o mocy odpowiednio 130 i 180 KM. Wszystkie seryjnie współpracować będą z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a opcjonalnie – z 6-biegowym automatem z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń (także łopatkami przy kole kierownicy).
Zawieszenie pracuje cicho i za powodzeniem daje sobie radę na europejskich drogach. Komfort jazdy śmiało można porównać do tego, który znamy z najnowszej generacji Volkswagena Passata. Co uznać należy za duży atut tego samochodu.
Pierwsze nasze wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne, gdyż nie znaleźliśmy żadnych poważniejszych minusów. Tym razem konstruktorzy i producent stanęli na wysokości zadania i stworzyli sedana klasy średniej, który może dużo namieszać na rynkach europejskich. Duży udział w projektowaniu auta mieli designerzy z europejskiego centrum badawczo-rozwojowego.
Obecnie Kia Optima produkowana jest w Korei Południowej. Aktualnie auto wprowadzane jest na rynek amerykański, a kolejnym etapem będzie Europa.
W Polsce można spodziewać się tego modelu w drugiej połowie 2011 roku. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że jego cena będzie bardzo atrakcyjna.